به گزارش ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در همایش پدافند غیرعامل با محوریت آمایش سرزمینی اظهار داشت: اهمیت آمایش سرزمین از آنجایی است که انسان ها به دنبال ابداع راه هایی برای کاستن از آسیب های حوادث غیرمترقبه هستند.
وی اضافه کرد: نگرش همه جانبه به مسایل، آینده نگری، دورنگری و نتیجه گیری های مکانی از محتویات امنیت و توسعه ملی از مهم ترین ویژگی های آمایش سرزمین است و در واقع سه عنصر فضا، انسان و فعالیت انسان در قالب اصول و ملاحظات آمایش سرزمین مورد توجه هستند تا اهدافی همچون تعیین قطب ها، محورها، مراکز و نقاط توسعه، طراحی شبکه های خدماتی، زیربنایی و مراکز ارتباطی طراحی شود.
امینیان افزود: آمایش سرزمین و طرح های منطقه ای بر اساس دو مفهوم اصلی دفاع و توسعه شکل می گیرند و ابتدا مفهومی دفاعی دارد سپس مفهوم توسعه ای پیدا می کند.
وی گفت: اگر امنیت انسان و فعالیت هایش که در چارچوب برنامه های آمایش سرزمین و مکان گزینی مناسب مطرح می شود، در برنامه های پدافند غیرعامل کشور مورد توجه اساسی واقع نشود موجب آسیب پذیری قابل توجهی در شهرها، صنایع، سدها، نیروگاه ها و زیرساخت های کلیدی خواهد شد.
وی یادآور شد: با به کارگیری و اجرای اهداف پدافند غیرعامل می توان علاوه بر حفظ سرمایه های کلان ملی کشور در برابر تهدیدات احتمالی، بستر مناسبی را جهت حفظ محیط زیست، محرومیت زدایی از مناطق توسعه نیافته، اشتغالزایی و ایجاد عدالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که از ملزومات رسیدن به توسعه پایدار کشوری است، ایجاد کرد.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7476
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.