غلامرضا باقری دیزج روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران از جمله طرح های اجرا شده در این شرکت در جهت ارتقای شاخص های زیست محیطی را واحد جدید بنزین سازی با هدف تولید بنزین پاک عنوان کرد و گفت: برای این طرح 270 میلیون یورور هزینه شد.
وی ادامه داد: طرح بازیافت گازهای ارسالی به فلر با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های اتمفسری و طرح تصفیه گازوئیل با هدف تولید گازوئیل منطبق با استاندارد یورو 5 از دیگر طرح های زیست محیطی اجرا شده در پالایشگاه تبریز است.
باقری دیزج با اشاره به اینکه سامانه پایش آنلاین در این پالایشگاه در بهمن ماه سال گذشته بهره برداری شده و نتایج آنالیز خروجی دودکش ها به اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی به صورت بر خط ارسال می شود، اعلام کرد: طرح جامع پالایشگاه تبریز با رویکرد کاهش تولید نفت کروه و افزایش تولید محوصلات با ارزش مانند بنزین و گازوئیل منطبق با استانداردهای زیست محیطی روز در برنامه کاری این شرکت است.
مدیرعامل پالایشگاه تبریز اعتبار مورد نیاز این طرح جامع را 1.6 میلیارد یورو اعلام و اظهار امیدواری کرد: با حمایت های استانی و ملی منابع مورد نیاز تامین و گام بلندی در جهت بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه برداشته شود.
باقری دیزج با اشاره به اینکه 3 میلیون بشکه نفت خام و انواع مواد نفتی از ورودی تا خروجی پالایشگاه تبریز جریان یا توقف دارد، گفت: آلایندگی این پالایشگاه به اندازه یک کارگاه کفاشی نیست.
وی با بیان اینکه روزانه 110 هزار بشکه نفت در این پالایشگاه تصفیه می شود، اظهارداشت: از هر 100 کیلو مواد نفتی که وارد پالایشگاه می شود 5 درصد سوخته می شود تا تبدیل به 95 کیلوگرم بنزین، گازوئیل، قیر، روغن و گوگرد یا سایر فراورده های نفتی شود.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر تولید محصولات راهبردی هستیم، تا پایان سال 600 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنیم گفت: در زمینه درختکاری و توسعه فضای سبز اهتمام لازم داریم تا جایی که در 3 سال گذشته 23 هزار اصله درخت در محیط پالایشگاه کاشته شده و به شهرداری منطقه هفت تبریز در جهت توسعه فضای سبز کمک می کنیم.
باقری دیزج با بیان اینکه پسماندهای پالایشگاه هم به خوبی مدیریت می شود، از 31 دودکش پالایشگاه وضعیت 30 دودکش استاندارد بود و یک دودکش در مرحله اصلاح برای استاندارد سازی است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه نفت تبریز در جنوب غربی این شهر مستقر است.
مراحل طراحی و ساخت این پالایشگاه از سال 1353 توسط شرکت ملی نفت ایران آغاز و در سال 1356 راه اندازی شد.
ظرفیت اسمی اولیه این پالایشگاه 80 هزار بشکه در روز بود که با اجرای طرح‌های توسعه ظرفیت، هم اینک این رقم به 110 هزار بشکه در روز افزایش یافته‌است.
نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز و میدان نفتی مارون تأمین می‌شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.