علیرضا اسدنژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به صادرات 50 هزار تنی این شرکت در سال های 1392 و 1393 افزود: با توجه به اینکه موظف به تامین نیاز داخلی کشور هستیم، در سال جاری میزان صادرات مان به سایر کشورها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: مازاد تولید شرکت نفت پاسارگاد به کشورهای منطقه از جمله ترکیه، گرجستان و ارمنستان و از طریق پایانه های بندر عباس و بندر امام خمینی به کشورهای چین، هند و برخی کشورهای آفریقایی همچون کنیا صادر می شود.
اسدنژاد با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه شرکت نفت پاسارگاد تبریز 350 هزار تن می باشد، گفت: این شرکت قابلیت ذخیره سازی 20 هزار تن قیر را دارد و مخازن شرکت همیشه پر و آماده تحویل و تولید است.
وی اظهار داشت: این شرکت با توجه به دریافت خوراک از طریق خط لوله از واحد تقطیر در خلا پالایشگاه تبریز، توان تولید روزانه یک هزار و 300 تن انواع قیر با کیفیت جهانی را داراست.
مدیرکارخانه نفت پاسارگاد تبریز با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی جهت تامین چهار میلیون تن قیر رایگان برای اجرای طرح های عمرانی، افزود: شرکت نفت پاسارگاد تبریز، موظف به تامین قیر رایگان پروژه های ملی و عمده مشتریان این شرکت برای دریافت قیر رایگان است.
وی با بیان اینکه کیفیت قیر شرکت نفت پاسارگاد فرارتر از استانداردهاست، ادامه داد: این شرکت از سال 1390 تا کنون به عنوان واحد نمونه کیفی استانی انتخاب و جزو برترین شرکت های منطقه آذربایجان در حوزه کیفیت محصول شناخته شده است.
شرکت نفت پاسارگاد در سال ١٣٨٢ با هدف اداره و بهره برداری از 6واحد قیرسازی پالایشگاه های تهران، شازند، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس تاسیس شد و سقف تولید سالانه ی این واحدها بالغ بر چهار میلیون تن در سال است.
این شرکت با داشتن ٢ پایانه صادراتی و قابلیت ذخیره سازی بیش از ١٦٠ هزار تن، سهم به سزایی از بازار صادراتی قیر ایران را در اختیار دارد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.