احمدرضا خزائی روز سه شنبه در تبریز به خبرنگاران گفت: تامین اجتماعی هیچ محدودیتی در بیمه مشاغل اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج ندارد و افراد در قالب مشاغل مختلف می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند، گفت: هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اتباع خارجی با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.
خزاعی همچنین در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به اینکه جمعیتی افزون بر سه میلیون و 500 هزار ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، در جهت بیمه کردن این هموطنان درصدد راه اندازی کارگزاری در 21کشور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی جامعه هدف و امور مربوط به نام نویسی، اخذ درخواست، انجام تعهدات کوتاه مدت مانند هزینه های کفن و دفن و تعهدات بلندمدت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از جمله وظایف کارگزارهای تامین اجتماعی در خارج از کشور است.
خزاعی با اشاره به اینکه همه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران می توانند از خدمات غیر حضوری بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به شعب داخل کشور، کارگزاران رسمی برون مرزی در خارج کشور از طریق مراجعه به سایت رسمی این اداره کل به نشانی www.mss.tamin.ir و یا نصب اپلیکیشن my tamin از خدمات سازمان بهره مند شود.
جمعیت اتباع خارجی در کشورمان بر اساس آمار سرشماری سال 1395 یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و بر اساس آمار غیررسمی ۳ تا ۵ میلیون نفر است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.