به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در کارگروه ارتقای وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سلامت مناطق حاشیه نشین افزود: برای پیشگیری و از بین بردن آسیب های اجتماعی باید کار اساسی در حاشیه شهرها انجام شود.
وی با اشاره به نتایج طرحی که در شناسایی محله های پرآسیب حاشیه شهر تبریز انجام شده است، گفت: در محله شناسایی شده باید اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شود و شهرداری موظف به تملک و تخریب قسمتی از این منطقه براساس طرح بازآفرینی جهت ایجاد فضای سبز است.
خدابخش با اشاره به اینکه قانون بودجه سال 98 در حال تهیه و تدوین در دولت است، اضافه کرد: باید تلاش کنیم در این قانون برای طرح بازآفرینی شهر تبریز ردیف بودجه ای در نظر گرفته شود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید در بافت های حاشیه شهر همچون سایر مناطق شهری خدمات رفاهی و بهداشتی به مردم ارائه شود.
وی تاکید کرد: ضرورت دارد در این محله که آسیب بیشتر از سایر مناطق است خانه بهداشت، پارک، کتابخانه و مدرسه ایجاد شود.
خدابخش یادآور شد: خانواده های ساکن در این منطقه در معرض آسیب جدی هستند و باید قسمتی که کاربری فضای سبز دارد توسط شهرداری تملک و به فضای سبز تبدیل شود.
وی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی در این منطقه باید افزایش یابد و نبود جا و مکان بهانه ای برای عدم انجام این فعالیت ها نباشد، زیرا در صورت وجود اراده می توان در یک چادر نیز این اقدامات را انجام داد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اهالی این منطقه دچار فقر و آسیب اجتماعی هستند و باید تلاش کنیم مرهمی بر زخم فقر و مشکلات اجتماعی اهالی این منطقه باشیم.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.