به گزارش ایرنا، فریده حقایی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش مراغه گفت: با توجه به تقویم آموزشی و بودجه بندی کتب درسی دانش آموزان در طول سال تحصیلی و عمل به اولویت های اصلی آموزش و پرورش، نیازی به استفاده دانش آموزان از کتب کمک آموزشی نیست.
وی با بیان اینکه آزمون های زائد در مدارس ابتدایی حذف می شود، افزود: نباید از سال تحصیلی جدید شاهد برگزاری آزمون های زائد در دبستان ها باشیم.
وی مهمترین اولویت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی 97 را مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در این راستا طرحی با عنوان 'حذف مشق شب ' آماده شده که در آن تکالیف دانش آموزی در خانه ترکیب می شوند.
وی افزود: در این طرح آموزش مهارت زندگی، مهارت برنامه ریزی و مدیریت زمان جایگزین تکالیف اجباری درس دانش آموزان می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در یکی ازناحیه های استان در حال اجراست و با ابلاغ شیوه نامه در تمامی مدارس استان اجرا می شود.
حقایی ادامه داد: طرح 'مشق شب' فقط در پایه های اول تا سوم ابتدایی با هدف مهارت محوری و مهارت آموزی و حذف تکالیف خسته کننده دانش آموزان اجرایی می شود.
وی ادامه داد: انسداد بی سوادی و پوشش تحصیلی دانش آموزان از دیگر اولویت کاری معاونت آموزش ابتدایی می باشد.
وی با عنوان اینکه اگر تربیت نباشد، آموزش صورت نمی گیرد، اظهار داشت: آموزش با پرورش ادغام است و هدف اصلی با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رسیدن فرزندان به حیات طیبه است.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: موفقیت در هرسازمان در کنار برنامه محوری، تدوین و اجرای خط مشی های اعلام شده است.
جلیل اسلامی نگاه علمی به آموزش ابتدایی را خط مشی آموزش و پرورش مراغه عنوان کرد و افزود: در این راستا در طول سالتحصیلی 97-96 آزمون های دانش افزایی برای معلمان این مقطع برگزار شد.
وی تکریم معلمان ابتدایی را اولویت مهم این مجموعه دانست و گفت: امسال در هفته معلم در کنار تجلیل از 2 هزار فرزند ممتاز فرهنگی، برای نخستین بار از معلمان روستایی نیز تجلیل شد.
وی ادامه داد: همکاری تنگاتنگ با سازمان ها، شاداب سازی محیط مدارس و آشناسازی اولیای دانش آموزان با قوانین و مقررات آموزشی از دیگر اولویت های کاری این مجموعه در حوزه آموزش ابتدایی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
/3071/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.