منوچهر سلمان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این برنامه ها بر اساس اعتبارات پیش بینی شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان های مراغه، کلیبر، خداآفرین، هشترود، مرند،عجب شیر، شبستر و اسکو انجام می شود.
وی گفت: این برنامه ها شامل آموزش تئوریک نکات لازم برای تردد ایمن گروه های هدف اعم از عابران پیاده، موتورسیکلت سواران، وانت بارها و ادوات کشاورزی به همراه اجرای برنامه های آموزنده نمایشی، ثبت اطلاعات کاربران جاده ای و توزیع رایگان کلاه ایمنی موتور، شبرنگ موتورسیکلت و وانت بار و بروشورهای آموزشی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، اعلام کرد: اعتبار منظور شده برای این امر در سال جاری بیش از یک میلیارد ریال است.
وی همچنین با بیان اینکه برنامه های های آموزشی و فرهنگی ارتقای ایمنی ترافیک ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها در سال جاری آغاز شده است، گفت: این برنامه ها بر اساس اعتبار پیش بینی شده در 40 روستای هدف استان در شهرستان های هشترود، اهر، هوراند، ورزقان، کلیبر و خداآفرین اجرا می شود.
سلمان زاده اظهار داشت: این برنامه ها شامل آموزش تئوریک نکات لازم برای تردد ایمن دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها به همراه اجرای برنامه های آموزنده نمایشی و توزیع رایگان نوشت افزار است.
وی اعتبار منظور شده برای این آموزش ها را 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این طرح ها با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد برای گروه های آسیب پذیر جاده ای و نیز ایمنی تردد وسایل نقلیه خاص نظیر وانت بارها و ادوات کشاورزی به منظور فرهنگ سازی توسط دستگاه های مسوول اجرا می شود.
در استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.