به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز یکشنبه در دیدار با روسای انجمن های حوزه فیلم و سینمای استان افزود: میزبانی جشنواره‌های مختلف ملی در سطح استان که در سال های اخیر روی می دهد می‌تواند در تحریک مصرف فرهنگی و هنری مردم تاثیر بسزایی ایفا کند.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از ظرفیت خوبی در حوزه سینما برخوردار است، اظهار داشت: باید با همت فعالان این عرصه آثار بیشتری تولید شود و آثار بدون نیازسنجی و در نظر گرفتن ذائقه مخاطب تولید نشود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در یک سال اخیر و در حوزه سینما موفقیت های چشمگیری برای استان کسب شده است که این موفقیت‌ها مسیر را برای فکرهای فراتر و گام‌های بلند‌تر تسهیل می کند.
محمدپور ادامه داد: فعال بودن انجمن سینمای جوان، تشکیل انجمن انیمیشن، راه اندازی خانه مستند تبریز، فعالیت انجمن سینماگران و رویداد‌های مختلف سینمایی استان که در یک سال اخیر به صورت متوالی برگزار شده نشان دهنده‌ روند روبه رشد فضای سینمای آذربایجان شرقی است.
وی خاطرنشان کرد: از سال ١٣٩٤ با بسترسازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همراهی بخش خصوصی، حمایت سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر 11 سالن سینما با 4 هزار و ٤٤٤ صندلی به مجموعه سینماهای استان افزوده شده است.
محمدپور ادامه داد: علاوه بر آن در مرداد سال‌جاری با همکاری سازمان سینمایی و سمعی و بصری، انجمن سینمای جوان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 2 سینمای سیار در شهرستان های هشترود و چاراویماق و جلفا به بهره برداری رسید.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.