به گزارش ایرنا، عزیز جوان پور روز سه شنبه در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه افزود: پیروزی و موفقیت های کشورمان در عرصه های مختلف مرهون تفکر ولایتمداری و استکبار ستیزی ملت ایران است.
وی ادامه داد: دشمن با خیال واهی خود درصدد تضعیف و از بین بردن نظام اسلامی است غافل از اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در تقویت و اقتدار بیش از پیش است.
وی اضافه کرد: آمریکا و ایادی منطقه ای آن از همان سال های اول انقلاب و از 40 سال پیش تاکنون ائتلافی را علیه کشورمان ایجاد کرده اند و از این طریق توطئه های مختلفی را علیه انقلاب اسلامی از جمله هشت سال جنگ تحمیلی به کار گرفته اند.
جوان پور با بیان اینکه دشمنان و نظام سلطه در هشت سال دفاع مقدس نتوانستند ملت ایران را شکست دهند گفت: پیروزی رزمندگان و نظام اسلامی در دفاع مقدس در سایه تبعیت از رهبری و ایستادگی همه آحاد مردم در برابر دشمن بود.
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز عده ای می گفتند که نمی توانیم با کل دنیا بجنگیم اکنون نیز عده ای آن سخنان را تکرار می کنند و این در حالی است که در سایه عمل به منویات رهبری پیروز میادین خواهیم بود.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این همایش با اشاره به نقش فرهنگ ایثار و جهاد در هشت سال دفاع مقدس گفت: تبعیت رزمندگان از امام و رهبری و وجود روحیه استکبارستیزی زمینه ساز پیروزی در این سال ها و شکست دشمنان قسم خورده اسلامی و انقلاب شد.
سرهنگ سامی افزود: امروز نیز در برابر جنگ ترکیبی و اقتصادی دشمن با تکیه بر همان فرهنگ هشت سال دفاع مقدس می توان پیروز شد و باردیگر پشت استکبار را به خاک زد.
رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد مراغه نیز در این همایش گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در دفتر تاریخ این مرز و بوم و از افتخارات ملت ایران است.
ولیلو افزود: دانشگاهیان به عنوان پیشقراولان عرصه فرهنگ و علم باید فرهنگ ناب دفاع مقدس را به نسل های آینده انتقال دهند.
وی ادامه داد: وظیفه همه آحاد جامعه اسلامی، نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، استکبار ستیزی و تربیت نسلی متعهد و بصیر برای ادامه راه شهداست.
وی اضافه کرد: وجود چهار شهید در این دانشگاه، این محیط علمی و فرهنگی را مزین به عطر خوش شهدا و یاد و خاطره ایثارگری ها و حماسه‌ آفرینی های آنان کرده است.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این آیین با حضور اساتید و دانشگاهیان یادمان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی مراغه رونمایی شد.
دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با هفت رشته دکتری، 32 رشته کارشناسی ارشد، 63 رشته کارشناسی و حدود 6 هزار دانشجو از مهمترین مراکز آموزش عالی این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.