به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس با حضور در دبیرستان دخترانه آیت الله میانجی این شهرستان واقع در شهرک اندیشه با تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس به تمامی دانش آموزان و فرهنگیان زحمتکش و دلسوز کشور بعنوان سنگرسازان عرصه تعلیم و تربیت، اضافه کرد: آینده مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند افرادی متعهد، کارا و دلسوز است بنابراین باید در حوزه آموزش و پرورش به پرورش آنها در کنار علم آموزی همت گماشت.
وی با بیان اینکه شخصیت مستقل دانش آموزان در محیط های آموزشی شکل می یابد بر ضرورت کیفیت بخشی به محیط ها و روشها و شیوه های آموزشی، اصول و مبانی پرورشی از سوی عوامل آموزش و پرورش با مشارکت اولیای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مشارکت اولیای دانش آموزان با اولیای آموزشی کامل کننده وظایف آموزش و پرورش است.
فرماندار میانه آغاز بازگشایی مدارس را از چند جهت حائز اهمیت خواند و افزود: این ایام به نوعی دانش آموزان را از بلاتکلیفی ذهنی ایام تابستان رها کرده و سبب تغییر نگرش دانش آموزان در مقاطع سنی مختلف شده همچنین به افزایش پویایی علمی، افزایش انگیزه آموزشی در کنار پویایی فردی و اجتماعی و نیز شخصیت دهی به دانش آموزان کمک می کند.
وی آشنایی با شخصیت ها و دیدگاه های مختلف را از دیگر عوامل دوران تحصیل عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باید از تمامی لحظه های این دوران در جهت علم آموزی، تزکیه و تهذیب نفس برای ساختن ایرانی آبادتر و مستقل تر استفاده کنند.
مشایخی بر اهمیت مشارکت اولیای دانش آموزان با اولیای آموزشی با توجه به انواع تهدیدها بر روی قشر دانش آموزی و محیط های آموزشی از سوی معاندین نظام تاکید کرد و افزود: باید اقدامات خاصی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان از انواع تهدیدهایی فرهنگی و اجتماعی دشمنان و معاندین نظام انجام شود تا بتوانیم محیط های آموزشی و دانش آموزان را از هجمه ها و توطئه ها در امان نگهداریم.
فرماندار میانه با اشاره به فرمایش گهربار مقام معظم رهبری که فرمودند: ' تضمین استقلال مملکت نیازمند نیروی انسانی متعهد است'، گفت: تعهد و کارساز بودن افراد از محیط خانواده ها شروع و در محیط مدارس و دانشگاه ها تکمیل می شود و اگر از این محیط ها افرادی متعهد و دلسوز به جامعه تحویل دهیم خواهیم توانست به استقلال همه جانبه در کشور خود برسیم.
/3071/7231
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.