به گزارش ایرنا، ناصر نوروزی روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار در روستاهای چاراویماق افزود: از مبلغ هزینه شده برای این طرح ها یک هزار و 550 میلیون ریال از محل کمک های بلاعوض دولتی تامین شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح مزارع آبی روستاهای حصار، زرین ده، اوچدرق، صوفی احمد و میرزا بیگ کندی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده اند گفت: این طرح در راستای استفاده بهینه از منابع آبی شهرستان و افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از تلفات و هدر رفت آب اجرا شده است.
نوروزی اضافه کرد: با توجه به برنامه های حمایتی دولت تدبیر و امید و تخصیص اعتبار کافی در این زمینه و همچنین افزایش عملکرد در واحد سطح تولید و صیانت از حقوق نسل آینده، گام های اساسی در زمینه سامانه های نوین آبیاری برداشته می شود.
وی به رتبه اول چاراویماق در جذب تسهیلات مکانیزاسیون نیز اشاره کرد و گفت: این شهرستان رتبه اول استانی در جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را در سال گذشته کسب کرده است.
وی اضافه کرد: شهرستان چاراویماق در سال گذشته با جذب 94 میلیارد و 807 میلیون ریال از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی این رتبه را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: از این مبلغ تعداد 123 دستگاه تراکتور، 10 دستگاه کمباین و 128 دستگاه انواع ادوات دنباله بند به کشاورزان واگذار شده است.
نوروزی با بیان اینکه این شهرستان از قطب های مهم کشاورزی به ویژه در زمینه تولید گندم، نخود و دیم کاری در استان به شمار می رود، افزود: ضروریست که ناوگان مکانیزاسیون شهرستان در اجرای طرح های ملی و خاک ورزی حفاظتی، با تجهیز و افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون قدم های موثری را بردارند.
وی اضافه کرد: این شهرستان از رشد قابل توجه ضریب مکانیزاسیون از 2.32 در سال های گذشته به 2.45 اسب بخار در هکتار در سالجاری برخوردار شده است.
وی با اشاره به نزدیکی فصل کشت پاییزه و ضرورت تامین نهاده های کشاورزی خواستارمساعدت در تخصیص و تامین اعتبار استانی تسهیلات کشت پاییزه از سوی بانک کشاورزی شهرستان شد.
وی افزود: شهرستان چاراویماق در سال 93 و 94 نیز رتبه اول استانی را در جذب تسهیلات مکانیزاسیون به خود اختصاص داده بود.
این شهرستان از قطب های مهم تولید گندم در شمال غرب کشور بوده و بیش از 80 درصد از درآمد مردم از طریق تولید گندم و محصولات کشاورزی تامین می شود.
شهرستان چاراویماق با 31 هزار نفر جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.