سردار عبادالله عبداللهی شنبه شب در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم دشمنان علیه نظام اسلامی، بهره برداری از ستاره خلیج فارس نشان داد جمهوری اسلامی بدون وابستگی به دول خارجی به راحتی می تواند با تکیه بر توانمندی های داخلی و نیروی انسانی ماهر و متخصص به دستاوردهای بزرگی دست یابد.
وی افزود: توکل به خدا، همدلی و نیروی انسانی جهادی از عوامل مهم موفقیت اجرای طرح های گوناگون اقتصادی و اجتماعی است که با تکیه بر آنها نیروهای قرارگاه خاتم توانستند در شرایط سخت و دشوار کارها را به سرانجام برسانند.
سردار عبداللهی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های بسیار مناسب همچون نیروی انسانی است که می توانند کارهای عظیمی انجام دهند، بهره برداری درست و به هنگام از این مزیت ها را عامل پیشرفت کشور دانست.
وی ادامه داد: در بحث گاز و استخراج این منبع خدادادی مشکلاتی وجود داشت که با راه اندازی فازهای 15 و 16 توانستیم مشکل را حل کنیم که اکنون 105میلیون مترمکعب گاز استخراج، شیرین سازی و به شبکه ملی تزریق می شود.
سردار عبداللهی گفت: در زمینه تولید بنزین نیز کارها بر عهده شرکت های خارجی بزرگی چون توتال بود که با آغاز تحریم ها از کشور خارج شدند و قرارگاه خاتم با حضور در پای کار میدان داری کرد که با بهره برداری از فاز نخست ستاره خلیج فارس روزانه 30میلیون لیتر بنزین تولید می شود که با بهره برداری از فاز دوم آن این میزان به 42 میلیون لیتر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه هر جا قرارگاه خاتم خدمت به مردم و کشور را نیاز دیده وارد میدان شده است، از وجود 200هزار نیروی تخصصی و مردمی در این قرارگاه خبر داد که در عرصه های مختلف وارد شده و طرح های بزرگی را به ثمر می نشانند.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه جهادگران قرارگاه خاتم الانبیا با همان روحیه دوران دفاع مقدس تلاش می کنند، گفت: این تلاش های شبانه روزی موجب پیشرفت کشور و الگویی برای سازندگی و عمران می شود.
مجید خدابخش با اشاره به مشارکت قرارگاه خاتم در طرح های عمرانی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: دستگاه دوم Tbm قطار شهری تبریز به کشور وارد و ترخیص شده و آماده آغاز کار با حضور جهادگران قرارگاه خاتم است.
وی، تکمیل پروژه مهم قطار شهری تبریز، ساخت بیمارستان یکهزار تخت خوابی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تکمیل پارک موزه دفاع مقدس، تالار بزرگ شهر، انتقال آب از زرینه رود به تبریز و چندین طرح دیگر را از طرح های مهم قرارگاه خاتم الانبیاء برشمرد که در آذربایجان شرقی در حال اجراست.
خدابخش به مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه آزادراه مراغه - هشترود اشاره کرد و افزود: 20 درصد این طرح را قرارگاه خاتم الانبیا بر عهده گرفته بود که اجرا شده و آسفالت ریزی بخشی از آن نیز در دست اجرا است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.