مهدی نوایی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دومین دوره مسابقات قهرمانی پیرامید بانوان آذربایجان شرقی با شرکت هشت تیم از شهرهای تبریز، مراغه، بناب، اسکو، میانه، مرند، سهند و شبستر به میزبانی سالن وحدت شهرستان اسکو برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این مسابقات 200 ورزشکار شرکت کرده بودند که در پایان تیم بناب اول، تیم سهند دوم و تیم های اسکو و مراغه مشترک مقام سوم را بدست آوردند.
وی به نخستین حضور دختران مراغه در این رقابت ها اشاره کرد و افزود: مهسا شیردل، الهه مرادی، صدف فیاضی، زهرا امانی، ندا شهبازی وش، اسما هاشمی، صنم محمدیان، اسری عبدی ݐور، بیتا همت زاده، آیناز جلالی، مریم عینی، مهدیس میرزایی، نیلوفر خانه خرداد، زهرا نبانی، دنیز فروزی، محدثه سلامتی، عسل کفشدوز، هانیه امیرثنایی، نسا صلاحی و رقیه نجد اسکندری ورزشکارانی بودند که به سرݐرست لیلا صحفی و مربیگری آیلار نصرتی و کمک مربیگری کوثر فتاحی از مراغه در این مسابقات شرکت کردند.
وی افزود: تیم های تبریز، مراغه، میانه و بناب به عنوان نمایندگان استان در مسابقات پیرامید قهرمانی شمالغرب کشور شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: این مسابقات امسال در هفته تربیت بدنی و به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رشته پیرامید یک رشته ورزشی- هنری و بیشتر به عنوان یک رشته فعال کننده ذهن و یک ورزش گروهی می‌باشد و در راستای بازی‌های بزرگ همچون مسابقات آسیایی، جهانی و پاراالمپیک در بخش‌های افتتاحیه و اختتامیه که بعنوان سمبل و نشانه‌های آغاز یک رویداد مهم ورزشی در جهان بشمار می‌آید ، اجرا می شود
ورزش پیرامید به حرکات ورزشی، نمایشی و گروهی ریتمیک ابتکاری گفته می شود و جز رشته های ورزشی هیات ورزش‌های همگانی است.
حدود 6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.