به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از حسینیه روستای گلوجه امیرانلو چاراویماق افزود: توسعه زیر ساخت های عمرانی، فرهنگی و مذهبی در روستاها، موجب تخلیه حاشیه های شهر و کاهش حاشیه نشینی نیز خواهد شد.
وی اضافه کرد: با بازگشت روستائیان از شهرها به روستاها جمعیت روستایی افزایش یافته و حجم تولیدات روستایی نیز بیشتر خواهد شد و این گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
تقویمی تسهیلات در نظر گرفته شده برای مهاجرت معکوس روستائیان را 50 میلیون ریال وام بلاعوض و 250 میلیون رسال هزینه ساخت مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: معیار اختصاص بودجه و ارائه پروانه ساخت، میزان مراجعت مردم به روستاها است.
وی افزود: در یکی از روستاهای بدون سکنه چاراویماق در سالجاری 24 مجوز ساخت مسکن صادر شده و دولت خود را موظف به ارائه خدمات و تسهیلات به روستاییان می دادند.
تقویمی همچنین میزان تولید گندم در سال 97 در این شهرستان را 90 میلیون تن عنوان کرد و افزود: بازگشت روستاییان و استفاده درست از منابع موجود، موجب افزایش تولید و رونق کسب و کار روستایی شده به طوری که امسال علاوه بر افزایش تولید گندم، 10 هزار تن گوشت قرمز نیز در چاراویماق تولید شده است.
برای ساخت این حسینیه به مساحت 300 متر مربع یک میلیارد ریال از سوی اهالی این روستا هزینه شده است.
شهرستان چاراویماق با 31 هزار نفر جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.