به گزارش ایرنا، خواننده آلبوم موسیقی آریاهای باس روز شنبه در آیین رونمایی این آلبوم گفت: این آلبوم نتیجه 15سال فعالیت در زمینه موسیقی و آواز است و افراد بسیاری در تهیه آن همکاری کرده اند.
رامین مجلسی با اشاره به اینکه اپرا به عنوان یک هنر فاخر در جهان شاخه ای از سبک موسیقی کلاسیک است، اظهار داشت: موسیقی کلاسیک جزو جدایی ناپذیر مکاتب موسیقی جهان به شمار می رود.
وی یادآوری کرد: حتی آوازهای ملی نیز بر اساس بنیان های موسیقی کلاسیک ایجاد شده و موسیقی پاپ نیز بنیان هایی از آموزش های کلاسیک دارد.
دارنده مقام نخست رقابت های آواز ایران، با بیان اینکه موسیقی کلاسیک مورد بی مهری قرار گرفته است، اظهار داشت: برای جبران این بی مهری احساس تکلیف کرده و تصمیم گرفتم به اندازه بضاعت خود آلبوم «آریاهای باس» را تولید و منتشر کنم.
مجلسی، ترجمه اشعار از زبان ایتالیایی و کسب مجوز را از جمله مشکلات تایید این آلبوم خواند و افزود: این آلبوم نخستین اثر غیرفارسی یک هنرمند در شمالغرب کشور به شمار می آید که موفق به کسب مجوز شده است.
وی یادآوری کرد: این آلبوم در 9 اجرا ارایه شده که 8 اجرای آن به زبان ایتالیایی و یک اجرا هم به زبان آلمانی است.
آهنگساز و مدیر موسسه ایماژ تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه آلبوم آریاهای باس به عنوان اولین آلبوم به زبان خارجی است که در این منطقه منتشر می شود، گفت: همیشه برای جلو بردن اولین ها مشکلات و موانعی به وجود می آید که امید است این مسیر برای سایر کارهای بعدی هموارتر شود.
غلامرضا میرزازاده، افزود: برای اعضای شورای نظارت در تهران نیز که اغلب از موسیقی دانان معروف کشور هستند جالب بود که در تبریز فردی توانسته چنین اجرایی داشته باشد.
وی یادآوری کرد: این آلبوم با امتیاز بالا از سوی کارشناسان موسیقی شورای نظارت پذیرفته شد.
میرزازاده، اظهار داشت: ما همیشه از اهمیت حمایت از هنرمندان بومی گفته ایم و بارها تاکید شده است که مخاطبان با تهیه بلیط و حضور در اجراها یا با تهیه آلبوم ها میتوانند حمایت و دلگرمی خوبی برای هنرمندان و افطایش انگیزه آنان برای تولید کارهای جدید ایجاد کنند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.