سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، برگزاری و برندسازی رویدادهای فرهنگی در سراسر استان را یکی از عوامل اصلی جذب گردشگر عنوان کرد.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرشاد رستمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: توسعه گردشگری ضرورت اقتصادی هر کشور است، هر کشور به تناسب پیشینه و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلش سعی در حضور این عرصه رقابت جهانی دارد، چراکه صنعت تـوریسم سهم بیشتری از اقتصاد جهان را به خود اختصاص می‌دهد. 
وی با بیان این‌که جذب گردشگر یکی از منابع درآمد ارزی اکثر کشورها است، افزود: پشتوانه‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی هر منطقه، به  عنوان زیرساختی بـرای حضور در میدان رقابت جهانی گردشگری است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تـاریخی شگفت انگیز و کم نظیر آذربایجان، راه را برای ارتقا صنعت گردشگری هموارتر کرده است.    سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی، جشنواره‌های متنوع شهرستانی را عامل کلیدی برای جذب گردشگران به استان در تابستان سال جاری عنوان کرد و گفت: تابستان امسال شاهد برگزاری نخستین جشنواره‌های آلبالو در شهرستان تسوج، فطیر سنتی بستان آباد همراه با آیین رونمایی از ثبت ملی این فطیر، غذا و هنر آشپزی در تبریز و دوشاب (شیره انگور) در شهرستان لیلان بودیم. 
وی ادامه داد: طی سه ماهه سال جاری با برگزاری دو شب فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ در جشنواره چارسوق پایتخت، جشنواره آیین‌های بومی و محلی روستای "دیبکلو هریس"، رویداد فرهنگی و هنری کاروانسرای یام در راستای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی و اصیل آذربایجان بود.
رستمی، برگزاری جشنواره‌های "گل محمدی" روستای عنصرود شهرستان اسکو، "عسل و لبنیات" سراب، "کباب بناب"، "زغال اخته کلیبر"، "سماق هوراند" و "ورنی اهر" برای چندمین سال متمادی را از دیگر رویدادهای برگزار شده در تابستان سال جاری عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده، برخی از این رویدادها امروز به برند ملی تبدیل شدند، به گونه­‌ای که با برگزاری آن‌ها شاهد حضور گسترده گردشگران در منطقه هستیم. 
 سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: طی شش ماه نخست سال جاری در راستای معرفی و تقویت ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان، با برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ و نیز شرکت در نمایشگاه‌های «سرمایه­‌گذاری و شهر گردشگر تهران»، «صنایع دستی تهران» و «صنایع دستی همدان» حضور گسترده ای در رویدادهای نمایشگاهی ملی و بین المللی داشته ایم. 
 وی افزود: در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی منطقه در قالب تولید برنامه‌های تلویزیونی، میزبان چندین تیم مستندساز برای تولید برنامه بوده­‌ایم. 
 رستمی در پایان با بیان این‌که  کتابچه‌های گردشگری شهرستان‌های استان در راستای تقویت ظرفیت‌های گردشگری به چاپ رسیده است، ادامه داد: با توجه به این‌که تمام نقاط آذربایجان شرقی از جاذبه‌های متنوع گردشگری برخوردار است، در همین راستا با مشارکت تیم تخصصی،  گردآوری اطلاعات جاذبه های گردشگری شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت و به صورت کتابچه های مجزا در دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده و در اختیار گردشگران قرار گرفته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.