به گزارش ایرنا، سردار عابدین خرم روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رزمایش در سه مرحله از 9 شهریور شروع شده و تا 29 همین ماه ادامه دارد، اعزام گروه های جهادی به مناطق حاشیه نشین شهرها را مرحله نخست این رزمایش اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در این زمینه عرصه های مختلف در استان شناسایی شده است و گروه های مزبور برای ارایه خدمات عمرانی، رفاهی، بهداشتی و پزشکی رایگان حضور یافته اند.
وی اظهار داشت: 300 گروه جهادی به تعداد 6 هزار نفر از بسیج اقشار، محلات و متخصصان به مناطق مربوطه اعزام شده و در حوزه های ساخت و ساز و مرمت خانه های محروم، خانه های عالم، هدایت آب های سطحی و فاضلاب محلات، مرمت و بازسازی مدارس، خدمات فرهنگی، آموزشی و علمی، مشاوره های حقوقی، روان شناسی و صنعتی، توزیع بسته های حمایتی از دانش آموزان، تهیه جهزیه و توزیع بسته های غذایی و البسه انجام وظیفه می کنند.
خرم از رایزنی و تعامل سپاه و بسیج با سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی برای ارایه بهینه و مناسب تر خدمات فوق خبر داد و افزود: البته در این رابطه تعدادی از دستگاه ها استقبال چندانی نکرده، اما در مقابل برخی از ادارات و نهادها نیز با شور و شوق مناسبی وارد عرصه شده و با قدرت به میدان آمده اند.
وی گفت: تلاش می شود در ارایه خدمات مختلف به مردم حاشیه نشین و نیازمند کمک، با هم افزایی و هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی با محوریت بسیج این خدمات به سهل ترین روش انجام شود.
فرمانده سپاه عاشورا، ارتقای امنیت در قالب گردان های بیت المقدس را مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی بیان کرد و گفت: این مرحله در نواحی 23 گانه بسیج آذربایجان شرقی به استعداد 40 گردان با فراخوان عمومی اجرا می شود.
خرم ادامه داد: در این مرحله از رزمایش که به مدت یک شبانه روز و در 22 شهریور ماه برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان تمرینات مختلف و متنوع تاکتیکی و ستون کشی همراه با پیاده روی شبانه در داخل شهرها و اعزام به اردوگاه های مختلف سراسر استان همراه با تمرینات تخصصی را انجام می دهند.
وی، مرحله سوم رزمایش اقتدار عاشورایی را تجمع 30 هزار نفری بسیجیان در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس اعلام و اضافه کرد: این تجمع با هدف تجدید میثاق با آرمان های شهدا و فرامین مقام رهبری برگزار می شود که جلوه ای از شکوه و عظمت ملت ایران اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.
خرم، مقابله با جنگ اقتصادی، مایوس سازی دشمن از ضربه زدن به نظام اسلامی، نمایش قدرت مردم در قالب بسیج، انسجام و آمادگی روحیه بخش بازدارندگی بسیج را از جمله اهداف اصلی و مهم رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بیان کرد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.