به گزارش ایرنا، علی عباسی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مراغه افزود: سال گذشته قیمت هر تن قیر 9 میلیون ریال بود و در حال حاضر این رقم با 41 میلیون ریال افزایش یافته و این گرانی فشار مالی بسیاری بر دوش شهرداری قرار داده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات و طرح های بسیار چشمگیری در زمینه آسفالت معابر انجام شد ادامه داد: بودجه شهرداری مشخص بوده و با این بودجه تامین قیر باری آسفالت ریزی مشکل است.
وی اضافه کرد: به رغم گرانی قیر و سایر مصالح، آسفالت ریزی در برخی معابر شهری ادامه دارد و شورای اسلامی شهر به همراه مسئولان شهرستانی مشکل به وجود آمده در زمینه گرانی قیر مورد نیاز شهرداری را پیگیری می کند.
عباسی همچنین با اشاره به آماده سازی شهری برای استقبال از آیین های سنتی عزاداری در ایام محرم گفت: بر این اساس، معابر و محلاتی که محل عبور هیات های حسینی هستند لکه گیری، بهسازی و آسفالت ریزی می شود.
وی همچنین از اتمام طرح مجتمع های تجاری و پارکینگ های خیابان جام جم و افتتاح رسمی آن خبرداد و افزود: در بازدید انجام شده که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی صورت گرفت، این زیرساخت های شهری آماده بهره برداری بوده و در هفته آینده با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مراغه نیز با اشاره به تورم ایجاد شده در بازار گفت: افزایش ناگهانی و چندین برابری قیر، شهرداری را در اجرای طرح های آسفالت ریزی شهری با مشکل مواجه کرده که امید است با همکاری مسئولان شهرستانی این امر مرتفع شود.
ناظم عزیزی همچنین با تاکید بر لزوم اجرای طرح های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه افزود: سازمان ها و نهادها می توانند با اقدامات فرهنگی و ورزشی، از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: براساس توافقات انجام شده با امور مالیاتی شهرستان، واحدهای تولیدی که دارای معوقات مالیاتی هستند، در صورت سرمایه گذاری در ورزش و تشکیل تیم های ورزشی از تخفیفات مناسبی در زمینه مالیاتی برخوردار خواهند شد.
مرتضی باستانی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر مراغه نیز با انتقاد از وضعیت موجود اقتصادی گفت: بیکاری و مشکلات معیشتی، اساس و بنیان خانواده ها را تهدید می کند و رفع این معضل نیازمند عزم جدی مسئولان است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.