صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تأسیس مدرسۀ دخترانۀ اسلامی در کویت
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تأسیس مدرسۀ دخترانۀ اسلامی در کویت
  • حضار مُهری، سید عباس

[بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم سماحة حجة‏الاسلام والمسلمین آیة‏اللّه‏ العظمی فی العالمین الأمام المجاهد السید روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی أدام‏اللّه‏ ظلّه الوارف علی رئوس المسلمین.

بعد السلام علیکم و تقبیل أیادیکم.

لقد قمت بتأسیس مدرسة دینیة حدیثة فی الکویت للطالبات من أجل حفظ بناتنا عن ... و الانحراف، و تربیتهن تربیة إسلامیة نزیهة کما یحب اللّه‏ و یحب الرسول و نحب لبناتنا بِاسم «المدرسة الجعفریة للبنات».

و حیث أن المتدینین لایقومون بالإنفاق علی أمثال هذه المشاریع الدینیة إلاّ بعد کسب موافقة المراجع الدینیة علی ذلک فالمرجو تحریضهم علی تأسیسها و القیام التام بها لیکونوا علی بصیرة من أن العمل و الإنفاق فی مثل هذه المؤسسات الاسلامیة واجب إجتماعی و انه خدمة للمذهب الجعفری الحنیف و بذلک تقومون بخدمة لا تنسی للجیل الطالع من ذریتنا.

المخلص سید عباس مُهری]

 

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

انّ مساعیکم الجمیله و جهودکم الدینی فی الکویت للمحافظة علی ابنائنا من ... الخُلقی و تربیتهم تربیةً اسلامیة صحیحة علی ما سمعناه من بعض الموثّقین المطلعین موجبٌ للشکر و التقدیر. فجزاکم اللّه‏ خیراً. و المرجوّ من اهالی الکویت المحترمین ان یساعدوا هذا المشروع الهامّ الدینی معنویاً و مادیاً و ان یجدّوا تمام الجد فی نشر التعالیم الاسلامیة القیّمة بین‏الشباب، یحصل بذلک ان شاءاللّه‏ منه ـ تعالی شأنه ـ رضیً و رضواناً. و
نسأل اللّه‏ تعالی لهم و لکم التوفیق والسداد و للاسلام والمسلمین العظمة. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

 

[ترجمه:

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

محضر حجت‏الاسلام والمسلمین آیت‏اللّه‏ العظمی امام مجاهد سید روح‏اللّه‏ موسوی خمینی ـ خداوند سایۀ گستردۀ وی را بر سر مسلمانان پایدار نماید.

سلام بر شما و بوسه بر دستان شما، جهت صیانت دختران مسلمان از فساد و انحراف، در کویت اقدام به تأسیس مدرسه‏ای اسلامی و مدرن نموده‏ام به نام «مدرسۀ دخترانۀ جعفری» تا بدین وسیله آنگونه که موجب خواست و رضای خداوند و رسول اوست و آنگونه که از دخترانمان انتظار داریم، زمینۀ تربیت اسلامی و سالم آنها فراهم آید.

از آنجا که افراد متدین جز با موافقت مراجع دینی در اینگونه امور شرعی و دینی مساعدت و کمکهای مالی را روا نمی‏دارند، انتظار می‏رود که آنها بر تأسیس و اهتمام کامل نسبت به این امر تشویق گردیده تا با بصیرت و آگاهی لازم توجیه شوند که تلاش و مساعدت در اینگونه مراکز و مؤسسات اسلامی فریضه‏ای اجتماعی است و خدمتی است به مذهب تشیع و کاری است که نسل آینده از یاد نخواهد برد.

مخلص: سید عباس مُهری]

 

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

تلاشهای پسندیده و کوششهای دینی شما در کویت در راستای حراست فرزندان و نسل مسلمان از ویرانی اخلاقی، و توجیه و تربیت صحیح و اسلامی آنها ـ بر حسب آنچه از افرادی آگاه و مورد اعتماد شنیده شده ـ موجب سپاس و تقدیر است. پاداش نیک شما
را خداوند عنایت فرماید و از مردم محترم کویت انتظار می‏رود که در این فریضۀ مهم دینی از جهت مادی و معنوی همکاری و مساعدت نمایند و تمام سعی و تلاش خود را در گسترش فرهنگ ارزشمند اسلامی میان جوانان به‏کار گیرند. خشنودی و رضایت خداوند بزرگ از این کار حاصل خواهد شد. از خداوند تعالی برای ایشان و شما آرزوی توفیق و پایداری و برای اسلام و مسلمین عزت و عظمت خواستاریم. درود و رحمت خداوند بر شما باد.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی