صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان ضرورت تلاش برای پیشبرد آرمانهای بزرگ اسلام
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع ضرورت تلاش برای پیشبرد آرمانهای بزرگ اسلام
  • حضار دانشجویان مسلمان مقیم امریکا و کانادا

بسمه تعالی

28ج292

خدمت دانشجویان مسلمان مقیم امریکا و کانادا ـ ایدهم‏اللّه‏ تعالی

مرقوم محترم شما واصل شد. مجاهدات و کوششهای خستگی‏ناپذیر شما جوانان روشن‏ضمیر مسلمان در راه درک صحیح اسلام و شناسایی حقیقت قرآن کریم، موجب امیدواری و خرسندی مسلمانان بیدار است. اینجانب، با قدردانی از روح اسلامی و حقیقت‏جویی شما جوانان غیور باایمان، لازم است متذکر شوم که در پیمودن این راه مقدس، بسی با مشکلات و خطرات مواجه هستید و دستهای مرموز دشمنان اسلام از هر طرف جهت بازداشتن شما از نیل به مقصد کوشش خواهند کرد.

عوامل و ایادی استعمار که می‏دانند با آشنایی ملتها بخصوص نسل جوان تحصیلکرده به اصول مقدسه اسلام، سقوط و نابودی استعمارگران و قطع دست آنان از منافع ملتها و کشورهای استعمار شده قطعی خواهد بود، به کارشکنی پرداخته و می‏کوشند که با سمپاشیها و مشوب ساختن اذهان و افکار جوانان، از جلوه‏گر شدن چهره تابناک اسلام جلوگیری نمایند و با عناوین فریبنده و مکتبهای رنگارنگ، جوانان ما را منحرف سازند. بر شما جوانان مسلمان لازم است که در تحقیق و بررسی حقایق اسلام در زمینه‏های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره، اصالتهای اسلامی را در نظر گرفته و
امتیازاتی که اسلام را از همۀ مکاتب دیگر جدا می‏سازد فراموش نکنید. مبادا قرآن مقدس و آیین نجاتبخش اسلام را با مکتبهای غلط و منحرف کننده‏ای که از فکر بشر تراوش کرده است خلط نمایید.

باید توجه داشته باشید تا روزی که ملت اسلام پایبند این مکتبهای استعماری می‏باشد یا قوانین الهی را با آن مقایسه می‏کند و در کنار هم قرار می‏دهد، روی آسایش و آزادی نخواهند دید. و این مکتبهایی که از چپ و راست به ملت اسلام عرضه می‏شود فقط برای گمراهی و انحراف آنان است و می‏خواهند مسلمانان را برای همیشه خوار و ذلیل و عقب‏مانده و اسیر نگه دارند و از تعالیم آزادیبخش قرآن کریم دور سازند. استعمار چپ و راست، دست به دست هم داده برای نابودی ملت اسلام و کشورهای اسلامی کوشش می‏کنند، و در راه اسیر کردن بیشتر ملتهای مسلمان و غارت سرمایۀ سرشار و منابع طبیعی آنان با یکدیگر سازش کرده‏اند.

اسرائیل با تبانی و همفکری دولتهای استعماری غرب و شرق زاییده شد و برای سرکوبی و استعمار ملل اسلامی به وجود آمد؛ و امروز از طرف همۀ استعمارگران حمایت و پشتیبانی می‏شود. انگلیس و امریکا با تقویت نظامی و سیاسی و با گذاشتن اسلحه‏های مرگبار در اختیار اسرائیل، آن را به تجاوزات پی‏درپی علیه اعراب و مسلمین و ادامۀ اشغال فلسطین و دیگر سرزمینهای اسلامی تحریص و وادار می‏سازند؛ و شوروی با جلوگیری از مجهز شدن مسلمانان و با فریب و خیانت و سیاست سازشکارانه، موجودیت اسرائیل را تضمین می‏نماید. اگر دوَل اسلامی و ملل مسلمان به جای تکیه به بلوک شرق و غرب به اسلام تکیه می‏کردند و تعالیم نورانی و رهایی‏بخش قرآن کریم را نصب عین خود قرار داده و به کار می‏بستند، امروز اسیر تجاوزگران صهیونیسم و مرعوب فانتوم امریکا و مقهور ارادۀ سازشکارانه و نیرنگ‏بازیهای شیطانی شوروی واقع نمی‏شدند.

دوری دوَل اسلامی از قرآن کریم، ملت اسلام را به این وضع سیاه نکبت‏بار مواجه ساخته و سرنوشت ملتهای مسلمان و کشورهای اسلامی را دستخوش سیاست
سازشکارانۀ استعمار چپ و راست قرار داده است.

بر شما جوانان ارزندۀ اسلام ـ که مایۀ امید مسلمین هستید ـ لازم می‏باشد که ملتها را آگاه سازید و نقشه‏های شوم و خانمانسوز استعمارگران را برملا نمایید، در شناسایی اسلام بیشتر جدیت کنید، تعالیم مقدسۀ قرآن را بیاموزید و به کار بندید، با کمال اخلاص در نشر و تبلیغ و معرفی اسلام به ملل دیگر و پیشبرد آرمانهای بزرگ اسلام بکوشید. برای پیاده کردن طرح حکومت اسلامی و بررسی مسائل آن اهتمام بیشتری به خرج دهید. مهذب و مجهز شوید؛ متحد و متشکل شده و صفوف خود را فشرده‏تر سازید؛ هرچه بیشتر همفکر و انسان فداکار بسازید. از برملا کردن نقشه‏های دستگاه جبار ایران علیه اسلام و مسلمین غفلت نورزید. صدای برادران رنجدیده و مسلمان ایران را به دنیا برسانید و با آنان همدردی کنید. به وحشیگریها، آدمکشیها، قانون شکنیها و دیگر جنایاتی که پیوسته در ایران جریان دارد اعتراض نمایید. باشد که به یاری خداوند، موجبات استقلال و آزادی ملت اسلام و دفع ظلم دستگاههای جبار و نوکران استعمار فراهم آید، و خطراتی که امروز متوجه اسلام و مسلمین می‏باشد برطرف گردد. سلام مرا به همۀ کسانی که برای اسلام و در راه اسلام تلاش می‏کنند ابلاغ نمایید. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی