صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تجلیل و تقدیر از جهادگران جهاد سازندگی
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تجلیل و تقدیر از جهادگران جهاد سازندگی
  • حضار مسئولان برگزاری سمینار جهاد سازندگی

بسم اللّه‏الرحمن الرحیم

زحمات بی‏وقفۀ جهاد، این سنگر سازان بی‏سنگر، در دفاع مقدسمان از جمله مسائلی است که ترسیم آن در قالب الفاظ نمی‏گنجد. عشق جهاد در خدمت به اسلام و مردم چشم دل عشاق خدمت به دین و مردم را روشن نموده است.

شجاعت دلیر مردان و شیرزنان جهادیمان در جهاد مان علیه کفر و بیداد زبانزد خاص و عام است. وسعت دامنۀ گذشت و ایثار مردان و زنان جهاد، جنگ و صلح، بزرگ و کوچک ، فقیر و غنی این مرز و بوم را فراگرفته است.

جهاد شمایل دنیای آزادی و استقلال در عرصۀ کار و تلاش و پیکار علیه فقر و تنگدستی و رذالت و ذلت است.

فرزندان عزیز جهادی‏ام به تنها چیزی که باید فکر کنید به استواری پایه‏های اسلام ناب محمدی ـ صلی‏اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ است. اسلامی که غرب، و در رأس آن امریکای جهانخوار، و شرق و در رأس آن شوروی جنایتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند. اسلامی که پرچمداران آن پابرهنگان و مظلومین و فقرای جهانند و دشمنان آن ملحدان و کافران و سرمایه‏داران و پول‏پرستانند. اسلامی که طرفداران واقعی آن همیشه از مال و قدرت بی‏بهره بوده‏اند؛ و دشمنان حقیقی آن زراندوزان حیله‏گر و قدرت‏مداران بازیگر و مقدس نمایان بی‏هنرند.

شما عزیزان با خدمات شایستۀ خود در پشت جبهه‏ها، چون جبهه‏ها، دل امام زمان ـ روحی له‏الفداء ـ را شاد کرده‏اید.

امیدوارم از سیاست صخره‏های سخت «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» عبور کنید که اگر ایران را بر پایۀ استقلال واقعی پایه‏ریزی نکنیم، هیچ کاری نکرده‏ایم.

چشم امید من به شما سازندگان پر شور و نشاط اسلامی است. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی