صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تجلیل از شهدا
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تجلیل از شهدا
  • حضار خانواده‏های معظم شهدا، ایثارگران و ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

اگر جهاد فی سبیل‏اللّه‏ و دفاع از حریم قرآن کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامی تا مرز شهادت وظیفه‏ای الهی و آرمانی انسانی است، بحمداللّه‏ تعالی ملت عظیم‏الشأن متعهد ایران از طبقات و قشرهای گوناگون، زن و مرد و کبیر و صغیر، این وظیفه را در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها بطور شایسته ایفا نموده‏اند و با شهادت و فداکاری از ارزشهای اسلامی ـ انسانی خود دفاع شجاعانه نموده‏اند. در بین این شهیدان واصل به حق و شهیدان زنده[1]که در صفوف مقدم جهاد نام خود را ثبت و گوی سبقت ربوده‏اند، جمعی از برادران روحانی هستند که با همرزمان مجاهد خویش به شهادت یا به مرز آن رسیده و خون پاک خود را مخلوط به خون مطهّر سایر شهدا نموده‏اند.

خداوند رحمن به اینان که موجب سرافرازی روحانیت شده‏اند و به همۀ شهیدان و جانبازان که برای ملت و کشور افتخارآفریدند اقامتگاه روحانی ومعنوی در جوار کرامت خویش مرحمت فرماید؛ و از آن روزیِ خاصی که در میهمانی خود برای شهیدان فی سبیل‏اللّه‏[2]مقرر فرموده به همه عنایت فرماید؛ و به‏بازماندگان آنان، خصوصاً مادران و پدران و همسرانشان، صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت نماید؛ و به امثال من که وامانده از قافله‏ایم، توفیق خدمت دهد.

سلام بر شهدای اسلام از عصر نبوت تاکنون و پس از این درود بر ملت مجاهد ایران. و سلام و صلوات خداوند و اولیایش بر ولیّ امر و خاتم اوصیاء، بقیة‏اللّه‏ فی الأرضین ـ ارواحنا لمقدمه الفداء.

22 شهر صفر 1404

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ جانبازان انقلاب.
2 ـ اشاره به آیۀ 169 سورۀ آل عمران: «وَ لا تَحْسبنَّ الّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللّه‏ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرْزَقُون» آنانی را که در راه خدا کشته شدند مرده مپندارید، که آنان زنده‏هایی هستند که نزد خدایشان روزی می‏خورند.