صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تجلیل از رشادتها و جانبازیهای عشایر
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تجلیل از رشادتها و جانبازیهای عشایر
  • حضار شرکت کنندگان در اردوی عشایری

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

سلام بر عشایر دلیر ایران. سلام بر سلحشوران غیوری که در طول تاریخ اسلامی ایران پیوسته بر سر مرزها و در حاشیۀ کویرها و در دل کوهها و در پهندشت صحراها و در هر نقطۀ عشایری دیگر از این کشور عزیز و پهناور، پیوسته سرسخت‏ترین مدافعان اسلام و میهن اسلامی راتشکیل داده و راه هرگونه توطئه‏ای را بر دشمنان اسلام بسته‏اید. درود بر شما عزیزانی که احیاناً سخت‏ترین شرایط اقلیمی و بیشترین کمبودها و محرومیتهای زندگی را متحمل شده و دشواریها را بر خود هموار ساخته اید، ولی نه تنها آلت دست بیگانگان و افراد خودفروخته و نوکران بی‏اختیار و فراری از ملت قرار نگرفته‏اید، که همۀ آنها را از میان خود طرد کرده و بیرون رانده‏اید. درود بر شما شیرمردان و شیرزنانی که با بسیج عشایر و ارسال کمکهای مالی و همکاریهای دیگر، چه در خط مقدم جبهه و چه در پشت جبهه، موجبات دلگرمی رزمندگان دلیر ما را فراهم ساخته و پشتوانۀ محکمی برای جنگجویان و وسیله‏ای برای کشف و خنثی کردن توطئه‏های دشمنان ما گشته‏اید. من از اینجا به شما عزیزان درود می‏فرستم و دست شما را به گرمی می‏فشارم. و امیدوارم همچون گذشته سدی محکم و نفوذ ناپذیر در برابر دشمنان اسلام و وطن اسلامی خویش باشید، و محیط پاک و باصفای عشایری خود را از نفوذ تبلیغات زهرآگین و مسموم ناپاک و جیره‏خوار بیگانه‏پرست سالم نگه دارید، و راه هر گونه توطئه‏ای را بر
آنها ببندید، و با هوشیاری کامل نقشه‏های خائنانه‏شان را نقش بر آب کنید. امید است خدای تعالی نیز شما را در پیمودن این راه مقدس یاری کرده و توفیق دهد، و شما نیز در تمام مراحل زندگی هیچ‏گاه خدا را از یاد نبرید.

در خاتمه از مسئولان محترم مملکتی نیز می‏خواهم که در کنار مسئولیتهای سنگین دیگری که دارند، هر چه بیشتر و سریعتر در رفع مشکلات و کمبودهای شما بکوشند، و ان‏شاءاللّه‏ تعالی با پایان گرفتن جنگ و بازسازی مناطق جنگی، رسیدگی به وضع شما عزیزان و رفع نابسامانیهای شما را در اولویت قرار دهند. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی