صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان حفظ وحدت و توجه به تکلیف
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع حفظ وحدت و توجه به تکلیف
  • حضار حضار: ائمه جمعه استان کرمان

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

لزوم حفظ وحدت و توجه به تکلیف

از آقایانی که زحمت کشیده و اینجا آمده‏اند تشکر کرده و دعاگوی همه می‏باشم و همچنین از اهالی و علمای کرمان و ائمۀ جماعت آن استان ـ که خداوند همۀ آنان را حفظ فرماید ـ تشکر می‏کنم. بار دیگر این نکته را تذکر می‏دهم که سعی کنید وحدت را حفظ نمایید؛ وحدت بین خودتان، وحدت بین خودتان و مسئولین و وحدت بین خودتان و مردم. شما می‏بینید که تمام سعی منافقین و مفسدین خارج و داخل بر این است که بین مردم شکاف ایجاد نمایند و این خود بهترین دلیل است که ما باید وحدتمان را حفظ کنیم.

این پیروزی عظیم و بزرگی که رزمندگان ما به دست آورده‏اند و وابسته به قدرتهای بزرگ را از سرزمین خودمان بیرون کردند، از حفظ وحدت است. امروز تمامی رسانه‏های گروهی سعی می‏کنند یا پیروزی ما را منعکس نکنند و یا اگر می‏کنند، بلافاصله با داد و بیداد خطر این پیروزی را در منطقه گوشزد نمایند و فریاد برمی‏دارند که اگر ایران پیروز شود با منطقه چه می‏کند، با کشورهای خلیج چه خواهد کرد.

آنچه مردم را مجتمع می‏کند همین ائمۀ جماعت و جمعه‏هاست. شما در کرمان و دیگران در سایر شهرها سعی کنید مسائل خودتان را مطرح کنید و با یکدیگر تفاهم داشته باشید، مردم هم که در صحنه حاضر و ناظرند، دیگر هیچ ترسی نیست. امروز همکاری و همیاری مردم بیسابقه است، ما هر روز شاهد زنانی هستیم که ماحصل عمرشان، یک تکه
طلا را می‏آورند و در راه خدا و جنگ انفاق می‏کنند. از طرف دیگر یکی از آقایان به من گفت که در جبهه نوجوان دوازده ـ سیزده ساله‏ای را دیده است که دستش قطع شده و بلافاصله دست قطع شدۀ خود را گرفته و رفته است به سوی میدان جنگ. خوب توجه کنید در چنین موقعیتی تکلیف ما چیست؟ خیلی روشن است که تکلیف همگی ما خیلی سنگین است. اگر ـ خدای ناخواسته ـ اشتباهی کنیم آنها که منافعشان در خطر است آن را در داخل و خارج بزرگ می‏کنند و علیه ما تبلیغات می‏کنند.

سعی کنید مطالعه کنید که در خطبه‏هایتان چه می‏خواهید بگویید. امیدوارم اسلام به دست شما منتشر شود تا مقدمه‏ای شود برای ظهور حضرت مهدی ـ عجل اللّه‏ تعالی فرجه الشریف ـ امیدوارم موفق و مؤید باشید.

والسلام علیکم