صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تبریک پیروزی رزمندگان
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تبریک پیروزی رزمندگان
  • حضار ملت ایران و رزمندگان قوای اسلام

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

اِنْ تَنْصُرُوااللّه‏َ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اَقْدامَکُمْ[1]

اخبار غرورآفرین جبهه‏های نبرد علیه قوای شیطانی را یکی پس از دیگری دریافت نمودم. قلم قاصر است که احساسات خویش را ابراز کنم. به قوای مسلح اسلامی ـ که خدایشان نصرت آخرین را نصیب فرماید ـ تبریک عرض می‏کنم. مبارک باد بر شما عزیزان افتخارآفرین پیروزی بزرگی را که با یاری ملائکة‏اللّه‏ و نصرت ملکوت اعلی نصیب اسلام و کشور عزیز ایران، کشور بقیة‏اللّه‏ الاعظم ـ اروحناله الفداء ـ نمودید. رحمت واسعۀ خداوند برآن مادران و پدرانی که شما شجاعان نبرد در میدان کارزار و مجاهدان با نفس در شبهای نورانی را در دامن پاکشان تربیت نمودند. مژده باد به شما جوانان برومند در تحصیل رضای پروردگار که از بالاترین سنگرهای روحانی و جسمانی ظاهری و باطنی پیروزید. مبارک باد بر بقیة‏اللّه‏ ـ ارواحناله الفداء ـ وجود چنین رزمندگان ارزشمند و مجاهدان فی سبیل اللّه‏ که آبروی اسلام را حفظ و ملت ایران را روسپید و مجاهدان راه خدا را سرافراز نمودید. ملت بزرگ ایران و فرزندان اسلام به شما سلحشوران افتخار می‏کنند. آفرین بر شما که میهن خود را بر بال ملائکة‏اللّه‏ نشاندید و در میان ملل جهان سرافراز نمودید. مبارک باد بر ملت چنین جوانان رزمنده‏ای، و بر شما چنین ملت قدردانی که به مجرد فتح و پیروزی توسط رزمندگان به دعا و شادی
برخاستند. اینجانب از دور دست و بازوی قدرتمند شما را که دست خداوند بالای آن است می‏بوسم و بر این بوسه افتخار می‏کنم. شما دیْن خود را به اسلام عزیز و میهن شریف ادا کردید و طمع ابرقدرتها و مزدوران آنان را از کشور خود بریدید و سخاوتمندانه در راه شرف و عزت اسلام جهاد کردید. «یا لَیْتَنی کُنْتُ مَعَکُمْ فَاَفُوزَ فَوْزاً عَظیماً».
[2]

درود بر فرماندهان بزرگوار رزمندگان و بر همۀ مجاهدان راه عظمت کشور و اسلام. و نفرت و لعنت بر منافقان و منحرفانی که می‏خواستند یکی از انبارهای مهمات چنین مجاهدانی را به آتش بکشند. و غضب و سخط خداوند بر آن خدانشناسانی که با کمک به صدام عفلقی می‏خواستند او را نجات دهند. و شکر بی‏پایان خداوندی را که توانستید با شکست مفتضحانه، نیروهای کفر را در بارگاه قادر متعال بی‏آبرو و در پیشگاه ملتهای مسلمان منفور نمایید. من از خداوند تعالی نصرت نهایی شما عزیزان و شکست مخالفان حق را خواستارم.

درود بر شما و رحمت خدا بر شهیدان راه حق و شهدای جبهۀ نبرد حق علیه باطل. والسلام علی عباداللّه‏ الصالحین.

2 فروردین 61

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ بخشی از آیۀ 7 سورۀ محمد: «اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‏کند و گامهایتان را استوار می‏گرداند». 
2 ـ «کاش با شما می‏بودم تا به بهره‏ای بزرگ نایل آیم»؛ فرازی که در زیارتنامۀ بزرگان دین و شهدای کربلا وارد شده است، بیان این فراز خطاب به رزمندگان جبهه‏های دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی حاکی از رفعت مقام آنان در نگاه امام خمینی است.