صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان پاسخ‏نامۀ پدر یک شهید
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع پاسخ‏نامۀ پدر یک شهید
  • حضار جعفرزادۀ گراشی، محمد[39]

[بسم اللّه‏ الرحمن‏الرحیم. حضرت آیت‏اللّه‏ العظمی روح اللّه‏ الموسوی الخمینی ـ روحی فداک

سلام و درود بر شما ای رحمت خدا بر مسلمین و مستضعفین جهان. اینک به عرض می‏رساند این بندۀ کمترین محمد جعفرزادۀ گراشی، پدر شهید احمد جعفرزاده متولد 1343 ه . ش . که در تاریخ 25/2/60 در جبهۀ آبادان در سنگر مبارزه شربت شهادت را نوشید و ندای حق را لبیک گفت، مفتخرم که در چنین عصری و در وقت قیام امامی چون شما و رهبری پیامبرگونه، توانستم فرزندی تحویل جمهوری اسلامی دهم که آیۀوَ جاهَدوُا فی سَبیلِ اللّه‏ِ بِاَمْوالِهِمْ وَانْفُسِهِمْ[1]درباره‏اش وفق می‏کند. و مرا وصی خود نموده، تا آنچه مایملکش باشد جمله در ید تصرف رهبر عالیقدر قرار دهم. اینک کلاً مبلغ نود هزار تومان ترکۀ مرحوم شهید بوده، بنده و مادرش نیز از ارث شهید صرف‏نظر کرده و خالصانه دون الاکراه و الاجبار در سه قطعه چک تقدیم نموده و در اختیار شما قرار می‏دهم، تا به وصیت فرزندم عمل کرده باشم. در پایان، عمری پر برکت از خدای توانا جهت رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران خواهانم.

پدر شهید احمد جعفرزادۀ گراشی]

بسمه تعالی

خدای را شکر که مثل شما پدران و مادران شهیدپرور و متعهد در راه اسلام را دیدیم. خداوند تعالی به شهید عزیز بزرگترین رحمت خود را عطا، و به شما و مادر محترمش و سایر بازماندگان صبر و اجر بزرگ عنایت فرماید.

19 اسفند 1360 ـ روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ اشاره است به آیۀ 20 سورۀ توبه: «الَذینَ آمَنُوا وَ هاجَروُا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ اللّه‏ِ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ اَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللّه‏ِ وَاُولئِکَ هُمُ الفائِزوُنَ» آنان که ایمان آوردند و هجرت کردند و کوشیدند در راه خدا به اموال و جانهای خود، مرتبۀ آنان نزد خدا بزرگتر است و آنان، از رستگارانند.