صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تجلیل از مقام شهید و خانوادۀ شهدا
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تجلیل از مقام شهید و خانوادۀ شهدا
  • حضار طاهری، سید جلال‏الدین (امام جمعۀ اصفهان)

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

إنا للّه‏ و إنا إلیه راجعون

جناب مستطاب حجت‏الاسلام آقای طاهری، امام جمعۀ محترم اصفهان ـ دامت افاضاته

خبر تأثرانگیز شهادت فرزند برومند[1]جنابعالی گرچه موجب تأثر و تأسف است، لکن چه کسی اولی از سلالۀ پاک و مطهر رسول اکرم ـ صلی اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ در شهادت در راه هدف و اسلام عزیز و چه کسی اولی از شما فرزند برومند سید شهیدان ـ صلوات اللّه‏ و سلامه علیه ـ و از خاندان محترمتان در صبر و ایثار در راه خداوند متعال؛ و چه کسی اولی در پاسداری و مقاومت برای اقامۀ عدالت اسلامی از ملت عظیم‏الشأن ایران؛ و چه کسی اولی از دست زدن به این جنایات و به شهادت رساندن فرزندان قرآن و سلالۀ طیبۀ شهدای بزرگوار کربلا از صدام و صدامیان، یادگار جنایتکاران صدر اسلام.

ما در راه اسلام، این هدف مقدس از شهادت نور چشمانمان هراس نداریم، و سند ما پدران و مادران شهدای عزیزمان است که آنچنان با گشاده‏رویی و شجاعت معنوی از شهادت عزیزانشان استقبال می‏کنند که انسان را به یاد حضرت علی‏بن الحسین، امام سجاد و عمۀ بزرگوارش زینب کبری، فرزند علی‏بن ابیطالب ـ سلام اللّه‏ علیهم ـ می‏اندازد.

اینجانب این شهادت و شهادت سایر فرزندان اسلام را در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها به
حضرت بقیة‏اللّه‏ ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ و به جنابعالی و سایر بازماندگان شهدا تسلیت می‏دهم، و از خداوند متعال برای شهید عزیزتان و سایر شهدا مغفرت و رحمت و برای بازماندگان عزت و صبر و سلامت می‏طلبم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ شهید علی طاهری.