صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان مظلومیت جمهوری اسلامی در دنیا
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع مظلومیت جمهوری اسلامی در دنیا
  • حضار حضار: معادیخواه، عبدالمجید (وزیر ارشاد اسلامی) و سرپرستان هیأتهای نمایندگی عازم به کشورهای خارجی

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

مظلومیت جمهوری اسلامی در دنیا

آقایان هم می‏دانند، محتاج به توضیح نیست، لکن برای تذکر باز عرض می‏کنم که جمهوری اسلامی یکی از رژیمهایی است که در دنیا مظلوم است؛ یعنی، اینطور مظلوم است که محسّنات جمهوری اسلامی در رسانه‏های گروهی خارجی و تبلیغات مستمّر این رسانه‏ها جزو مقبّحات[1]حساب می‏شود و هر چه دروغ می‏خواهند می‏گویند. اخیراً، بی.بی.سی مثل اینکه یک خورده‏ای از دروغ گفتن خسته شده است، حالا به وجه دیگری مشغول شده‏اند و آن اینکه نامه برایش می‏رود نامه‏ها آن وقت چطور یک دفعه در ظرف این مدتها کسی نامه نفرستاده، یکدفعه نامه فرستادند و مضمونش هم متّحد تقریباً! البته در بین نامه‏ها یک نامه‏ای هم برای اینکه بگوید از این‏وری هم ما نامه داریم، یک نامه‏ای هم از این‏ور دارد، که نامۀ این ور هم به نفع خود آن طرف است؛ برای اینکه فحاشی است. نامه‏های آن طرف هم همان دروغهایی است که در این مدت سه سال این رادیوها گفتند و حالا همان را تکرار می‏کنند به اسم اینکه نامه برای ما آمده است.

و ما هیچ در مقابل اینها[نداریم]، حتی یک رادیوی خارجی که بتواند تبلیغ کند آن چیزی که واقعیت هست، ما نمی‏خواهیم مبالغه کنند. ما می‏خواهیم مقایسه کنند بین این انقلاب بزرگ اسلامی با همۀ انقلاباتی که واقع شده است. انقلابهایی که در کشورهای به
اصطلاح متمدن و پیشرفته شده است تا انقلابهایی که در سایر کشورهای کوچک شده است، ما دلمان می‏خواهد که اینها مقایسه کنند، ببینند حجم برداشت این جمهوری اسلامی با ضایعاتش چقدر است و آن مقداری که جمهوری اسلامی با مردم، با مخالفین عمل کرده است و مدتهای زیادی به همۀ آنها فرصت داد، همۀ راهها باز بود، همۀ فرودگاهها باز بود به روی همه تا آنجایی که دید که چنانچه بخواهد به همان وضع باقی باشد اینها دشمن با اسلام‏اند و دشمن با خلق این کشور.

تشکر از مردم آمل

شما ملاحظه فرمودید که اینها در داخل تبلیغات زیاد می‏کردند، به خارج هم که رفتند تبلیغات زیاد می‏کنند، به اینکه مردم در اختناق‏اند، و خودشان همه مخالف‏اند با جمهوری اسلامی، در صد شش تا موافق دارد جمهوری اسلامی، یا فوقش ده تا، ولی سایرین همه موافق منفی و مخالف هستند. و دیدند که همۀ آمالشان را به شمال دوخته بودند و بیشتر تبلیغات این بود که شمال دیگر تقریباً صد در صد مخالف با جمهوری اسلامی هستند. و اینها همۀ قوایشان را جمع کردند و به آمل آن حملۀ وحشیانه غافلگیرانه را کردند، به امید اینکه مردم آمل هم با آنها همدست بشوند، و آمل را مرکز استان قرار بدهند و بعد مازندران و جاهای دیگر و رشت و همۀ جاها را بگیرند و جلو بروند. اینها به خیال خودشان با دست ملت می‏خواستند که ـ همان ملتی که آنها تراشیدند که مخالفند با جمهوری اسلامی ـ با اینها بیایند و مرکز را هم بگیرند و حکومت را تغییر بدهند و بعد هم هر طوری که دلشان می‏خواهد عمل بکنند، مرتجعین را هم از بین ببرند! وقتی مواجه شدند با مخالفت مردم ـ مهم مخالفت مردم بود ـ[شکست خوردند]و ما باید تشکر کنیم از شهر آمل و آن مردم فداکار که مع‏الأسف، خوب عده‏ای را هم شهید دادند، لکن خوب این مطلب را ثابت کردند که آنجایی که شما تمام آمالتان به آنجا بود با شما مخالفند؛ حالا شما می‏خواهید بیایید قم؟ می‏خواهید بیایید تهران، جاهای دیگر؟ مع‏ذلک، رسانه‏های گروهی گذشتند از آن، همین طوری یک چیزی ذکر کردند و از آن
گذشتند و بنایشان هم بر همین است. یک مطلبی اگر پیش می‏آید، یک کلمه‏ای می‏گویند و می‏گذرند از آن طرف که به ضد ما یک کلمه‏ای می‏گویند،بعد پُف می‏کنند بهش؛ شروع می‏کنند به هر چه دلشان می‏خواهد می‏گویند.

گستردگی تبلیغات دروغ بر ضد ایران

بنابراین، ما باید این مطلب را که احساس کردیم که همۀ رسانه‏های گروهی تقریباً، همۀ عالم با ما یا مخالفند یا صحبت نمی‏کنند و اینهایی که مؤثرند مخالفند، پس ما باید خودمان یک فکری برای خودمان بکنیم. ما نباید بنشینیم که دیگرانی که دشمن ما هستند بخواهند برای ما مداحی بکنند یا مصالح حقیقی را بگویند. به همین جهت است که باید خودمان راه بیفتیم، دوره برویم، برویم و مسائلمان را بگوییم و الآن یک فرصت خوبی است برای آقایان و من امیدوارم که با پشتیبانی خدای تبارک و تعالی، شما موفق بشوید در هر جا بروید، مصاحبات داشته باشید. در جمعیتهایی که هست بروید شرکت کنید، صحبت بکنید. و مردم بلاد اینطور نیستند که مثل این حکومتها باشند و مثل این قدرتهای بزرگ باشند، مردم، حتی مردم امریکا هم آنطور نیستند؛ منتها اینقدر تبلیغ کردند به ضد ما که آنها خیال می‏کنند که الآن در ایران هر روز ـ در بعضی از حرفهایشان این است که ـ هر روز در میدان کذا یک عده کثیری را اینها به رگبار مسلسل می‏بندند و از بین می‏برند.

اینطور تبلیغات دارد می‏شود؛ یک زن آبستنی که اسمش را هم می‏گوید، فلان زن شش ماهه آبستن بوده ـ همه چیزهایش خصوصیاتش را، آنهایی که شش ماه است بیرون است، همه را می‏دانند ـ این را اعدامش کردند، بچه اعدام کردند. آن کارهایی که خودشان دارند می‏کنند به گردن شماها و ما می‏اندازند. تبلیغات هم می‏کنند و جاهای دیگر هم نقل می‏کنند. آنهایی که دلشان نمی‏خواهد حالا خودشان را خیلی آلوده کنند می‏گویند: گفتند این طوری، فلان آدم اینطور گفته، فلان کس اینطور نوشته. برای شایعه‏پراکنی این روش هم یک روشی است که از قول دیگری نقل می‏کند. کِیَکْ گفته یا برای ما نوشتند.

در هر صورت ما خودمان باید[تبلیغ کنیم]همان طوری که ایران خودش قیام کرد، ننشست که یک قدرتی با او همراهی بکند، ننشست که یک دسته از خارج بیایند همراهی بکنند، خودش کار خودش را انجام داد، و خودش بیرون کرد همه را و خودش جمهوری اسلامی را تا اینجا رسانده و خودش می‏رساند تا آخر، ان‏شاءاللّه‏.

قابل مقایسه نبودن جمهوری اسلامی با هیچ رژیمی

و ما وقتی مقایسه کنیم مابین این جمهوری تازه ولادت پیدا کردۀ سه ساله با انقلابات بیست ساله، سی ساله، شصت ساله، ما می‏بینیم که هیچ طرف مقایسه نیست. کشتاری که در آن انقلابها شده است، میلیونها گاهی آدم کشته شده است، اختناقی که بوده است تا حالا هم هست. شوروی تا حالا هم توی اختناق است، زندگی او به این است که با سرنیزه به مردم تحمیل بکند. یک روز سرنیزه را بردارند ملتش اینطور نیست که با او موافقند و ما هیچ اصلاً ـ بر خلاف همۀ انقلابات ـ ابداً هیچ اختناقی حالایش هم نیست، آن وقت هم نبوده. اصلاً، دروازه‏ها[باز]بود، هر کس هر چه دلش می‏خواست می‏گفت، هر روزنامه‏ای هر چه دلش می‏خواست می‏نوشت، هر کسی هر کاری می‏خواست می‏کرد. این همه تبلیغات در خیابانها در دیوارها، در همه جا می‏شد، تا آنجایی که فهمیدند که اینها قضیه قضیۀ تبلیغ نیست که بخواهند تبلیغ کنند و کارهایشان را انجام بدهند، قضیه قضیۀ براندازی است و قضیۀ قیام مسلحانه است که قیام مسلحانه کردند. آن وقت در خارج می‏گویند که مردم را می‏کشند، کدام مردم را کشتند؟ این همه بود که اینها وارد شدند در خیابانها و قیام مسلحانه کردند، باز یک مقدار محدود جزایشان را دادند و الاّ کدام دولت است در عالم که تحمل این معنا را بکند که قیام مسلحانه بکنند؟

این مصر که طرفدارش امریکا و نمی‏دانم این هست، قیام مسلحانه‏ای در کار نبوده است. فقط همین است که از اسلام می‏ترسند، یعنی که می‏گویند اسلام، الآن چقدرها جمعیت را گرفتند، با اینکه اینها می‏گویند اسلام. جاهای دیگر هم همینطور، بدون اینکه قیام مسلحانه شده باشد، به قیام به این طور چیزها، به اینکه شاید بکنند، بعد می‏کنند، یا
یکی چیزی مختصری واقع شده است، آن جمعیت زیادی را می‏گیرند، حبس می‏کنند. اما اینجا، اینهایی که قیام مسلحانه کردند و آنها هم که هوادار اینها بودند و شلوغ کاری کردند، وقتی گرفتند بعضیشان را که نمی‏شد رهایشان کنند، برای اینکه در توی حبس هم همین بساط را درست می‏کنند و توی حبس هم گاهی وقتها مأمورین را می‏زنند، گاهی وقتها می‏کشند، از این جهت خوب، اینها را جزا دادند،یک جزای عادلانه‏ای که برای حفظ جامعه، یک سرطانی را برای حفظ مزاج در می‏آورند غدّه را؛ برای حفظ جامعه هم باید این کار بشود. اما اکثر اینها الآن در حبسهایی که هستند با یک گرفتاریهایی که محبوسین آنجا دارند و مقدارش هم کم است، چطور است، اما تحت تربیت هستند؛ دارند تربیتشان می‏کنند و ما همیشه به آقایان سفارش کردیم راجع به اینها. آن وقت در خارج وقتی می‏رود همۀ صحبتها هست.

لزوم فعالیت وزارت ارشاد در خارج از کشور

بالاخره ما باید کلاه خودمان را خودمان نگه داریم، هیچ ننشینیم به اینکه یک کسی از خارج چه بکند؛ آنها نمی‏کنند، آنها خلاف می‏کنند. ما باید وزارت ارشادمان خودش قیام کند به اینکه در خارج یک کارهایی انجام بدهد. الآن هم که فرصت پیدا شده و شما آقایان دارید تشریف می‏برید، باید غنیمت بشمرید فرصت را و مسائل ایران را در آنجا بگویید، به مردم بگویید. آنهایی که دروغ پخش می‏کنند آنها می‏دانند، لکن مردم خیلی چیزها را نمی‏دانند، به مردم باید گفته بشود، در مساجد باید رفت، در ـ عرض می‏کنم که ـ جاهای دیگری که محل اجتماع است باید رفت. مصاحبه باید کرد با روزنامه‏نویسها با اینها، اگر بنویسند در روزنامه‏هایشان. در هر صورت تکلیف ما این است که خودمان کار خودمان را انجام بدهیم و ننشینیم که دیگران انجام بدهند و یکی از کارهای مهم ما این است که تبلیغاتمان دامنه‏دار بشود. حالا که نمی‏کنند در خارج، موافق ما نداریم در خارج، حالا باید خودمان برویم خارج این مسائلمان را بگوییم. بنابراین، یک کار خوبی است، این بسیار مفید است و باید در هر فرصتی ما این کار را انجام بدهیم، نه اینکه فقط
این چه باشد، هر وقت فرصتی پیدا شد باید یک عده‏ای تبلیغ بکنند و از خارج هم وقتی می‏آیند باید آنجا به آنها گفته بشود، مسائل گفته بشود به آنها، سفارش بشود که شمایی که مسائل اینجا را خودتان لمس می‏کنید خوب بروید در خارج بگویید اینها را.

و امیدوارم که موفق بشوید و ان‏شاءاللّه‏ تبلیغ کنید و این جمهوری اسلامی را آنطوری که هست به مردم نمایش بدهید و موفق باشید و با موفقیت مراجعت کنید. ان‏شاءاللّه‏.

والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته

1 ـ زشتیها.