صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان اهمیت تفاهم در اصول عقاید
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع اهمیت تفاهم در اصول عقاید
  • حضار حضار: نمایندگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

تفاهم با گروههای معتقد به ارکان نظام

اگر گروهها مختلف باشند، ولی در امور عقیدتی و در اصول عقاید اسلامی تفاهم داشته باشند، آسیب نمی‏بینند. درگیری در اختلاف آرا و عقیده است. شما باید کوشش کنید با گروههای دیگری که مسلمان هستند و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را می‏خواهند، تفاهم داشته باشید. شما با حزب،[1]سپاه، قوای مسلّح، بسیج نزدیک باشید. گرچه گروه علی‏حده هستید، ولی به نفع هم عمل کنید. همۀ شما استقلال و آزادی و جمهوری را می‏خواهید؛ چون فیضیه و دانشگاه. شما هم همگی افرادی را انتخاب کنید تا برای تفاهم، شورایی تشکیل دهند. مهم این است که مقصد، مقصد واحد باشد، هرچند از راههای مختلف به آن مقصد می‏رسیم. و این اساس امور است. و اگر اینطور نشود، منجر به درگیری می‏شود.

دقت در عضوگیری

مسئلۀ مهم دیگر قضیۀ عضوگیری است. شما باید سوابق افراد را قبل و بعد از انقلاب بررسی کنید. اینکه خانواده‏اش کیست، بعد از انقلاب چه جوری بوده است؛ این را باید حتی‏الامکان، دقت کنید تا افرادی نیایند و مثل حزب و نخست‏وزیری،[2]آنچه شد
بشود. این امری است که باید دقت کنید و نباید در آن مسامحه شود. البته رعایت چنین امری در سراسر مملکت مشکل است، اما اگر مسامحه شود کار مشکلتر می‏شود. باید از افرادی صحیح که می‏دانید ریشۀ فاسدی ندارند، عضوگیری کنید. اگر گروهی بدین وضع عمل کند و با گروههایی که مقصدشان یکی است هم جهت شود، هم کارش تا آخر ادامه پیدا می‏کند و هم نظر مردم را که مهم است، جلب می‏کند. امیدوارم شما با این شکل عمل کنید و کارتان برای خدا باشد. وقتی کار برای خدا باشد، همه چیز به دنبالش هست.

من برای همۀ گروههایی که برای اسلام و کشورشان خدمت می‏کنند، دعا می‏کنم. ان شاءاللّه‏ خدا، به همۀ ما توفیق عنایت فرماید. ان‏شاءاللّه‏، پیروزمند باشید.

1 ـ «حزب جمهوری اسلامی».
2 ـ انفجار دفتر مرکزی «حزب جمهوری اسلامی» در 7 تیر 1360 و انفجار ساختمان نخست وزیری در 8 شهریور همان سال و شهادت 72 تن از یاران اسلام و انقلاب و نیز شهادت آقایان: محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر ئیس جمهور و نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران.