صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان لزوم وحدت روحانیون برای دفع خطرات
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع لزوم وحدت روحانیون برای دفع خطرات
  • حضار موسوی، سید محمدحسین

بسمه تعالی

خدمت ذی‏شرافت جناب مستطاب سید الاعلام و ثقة‏الاسلام آقای آقا سید محمدحسین موسوی ـ دامت افاضاته

به عرض می‏رساند، مرقومۀ جنابعالی که حاکی از صحت مزاج شریف و حاوی تفقد از حقیر بود موجب تشکر گردید.

مساعی جمیلۀ علمای اعلام در تشکیل جلسات شبهای یکشنبه و اجتماعات روزهای جمعه[1]مورد کمال تقدیر، و امید است ان شاءاللّه‏ مورد توجه حضرت ولی عصر ـ عجل اللّه‏ تعالی فرجه الشریف ـ واقع شده و مأجور باشید.

لازم به تذکر نیست که در این موقع که دشمنان اسلام می‏کوشند به هر وسیله ضربه‏ای بر اسلام و احکام مقدس آن وارد کنند بر علمای اعلام و مروجین شریعت مقدس اسلام ـ دامت افاضاتهم ـ لازم است اجتماعات خود را حفظ فرموده و با اتحاد کلمه و اتفاق کامل از خطرات موجود جلوگیری فرمایند.

و بر مردم مسلمان و مؤمنین محترم بلاد نیز لازم است از دستورات علمای اعلام ـ دامت برکاتهم ـ پیروی نموده و اجتماعات دینی خود را فشرده‏تر سازند. و با رعایت نظم و
آرامش بدون آنکه بهانه‏ای به دست دشمنان بدهند، در مساجد و اجتماعات مذهبی شرکت نمایند و از خدای متعال استمداد بخواهند.

از خدای متعال موفقیت عموم آقایانمحترم و عظمت اسلام و مسلمین را خواستار و ملتمس دعا هستم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

به تاریخ 14 جمادی‏الثانیه 84

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ آقای سید محمدحسین موسوی در نامۀ مورخ اول شعبان 1415 دربارۀ مرقومۀ امام خمینی توضیح داده که: «در سال 1342 امام خمینی به اینجانب دستور فرمودند که علمای شهرستان را در شب یکشنبه هر هفته در یک محل جمع نمایید تا ضمن اینکه مسائل روز مطرح می‏شود از تفرقه و پراکندگی که به نفع رژیم شاه است جلوگیری شود. این کار انجام می‏شد و گزارش کار به طور مرتب به عرض ایشان می‏رسید».