صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان خیانتها و جنایتهای رژیم بعث عراق
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع خیانتها و جنایتهای رژیم بعث عراق
  • حضار ملت و ارتش عراق

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

اینجانب به حسب وظیفۀ شرعیه و عقلیه ناچارم مطالبی رابه قوای مسلح و به ملت شریف و مظلوم و مسْلم عراق تذکر دهم. شاید خداوند تبارک و تعالی آنان را متذکر نماید و ملت اسلام و قرآن کریم را از شرّ دشمنان شهرت طلب و اربابان سودجوی آنان نجات دهد.انّه علی کل شی‏ءٍ قدیر.

شما ای قوای مسلح عراق، بهتر می‏دانید که این جنگ که به ایران به وسیلۀ قدرتهای بزرگ تحمیل شده است، تاکنون چه خسارتهای جانی و مالی و حیثیتی به شما وارد نموده است. من بسیار متأسفم که برای شهوت و شهرت‏طلبی یک یا چند نفر از خدا بیخبر جوانان برومند عراق را با اغفال و اکراه و جبر به میدان نبرد با برادران مسْلم خود فرستاده‏اند و تاکنون چند هزار نفر از جوانانی که باید در خدمت اسلام، با کفار به جنگ برخیزند، در خدمت دشمنان اسلام به هلاکت کشانده و فدای اغراض شیطانی خود نموده‏اند.

شما ای ارتش عراق! از ما بهتر می‏دانید که چه جوانانی را که پشتوانۀ ملت شما بوده‏اند از دست داده‏اید و در پیشگاه خداوند قادر عظیم و ملتهای مسلمان جهان و ملت شریف خودتان هیچ عذری ندارید. آیا تاکنون از خود پرسیده‏اید که با چه انگیزه، دوستان و عزیزانتان را از دست می‏دهید؟ آیا می‏دانید با خودتان و کشور اسلامی خودتان چه می‏کنید؟ و شما از ما بهتر می‏دانید که در این جنگ خانمانسوز چه خسارتهای عظیم مالی
به کشورتان وارد شده است. آیا می‏دانید که میلیاردها دینار
[1]خسارت به مخازن و ساز و برگ جنگی شما وارد شده است و این همه به نفع ابرقدرتها و ضرر ملت شماست؟ آیا می‏دانید برای جبران ساز و برگ جنگی، میلیاردها دینار ملت ستمدیدۀ شماو کشورتان باید به ابرقدرتها بپردازند؟ و آیا می‏دانیدکه آبرو و حیثیت شما در جهان و حتی نزد ملت خودتان ریخته وبه باد فنا داده شده است؟ و می‏دانید که انگیزۀ این خسارت چه بوده؟ اگر نمی‏دانید ما می‏دانیم، قدرتهای بزرگ که دستشان از مخازن بزرگ ایران کوتاه شده و سلطه و قدرتشان با همت ملت ایران و قوای مسلح آن قطع گردیده، اکنون به دست و پا افتاده‏اند تا با جنگ‏افروزی بین برادران، سلطۀ خود را اعاده دهند و چپاولگری خود را از سر گیرند. و شما ای ارتش عراق، آلت دست نوکران سرسپردۀ ابرقدرتها و دشمنان ملتهای ضعیف شده‏اید. و شما از ما بهتر این حزب کافر بعث را می‏شناسید و صدام را از نزدیک دیده و جنایات او را مشاهده کرده‏اید و بدانید که شماها نیز از شرّ این شخص درامان نیستید. شما دیده‏اید که این شخص با شبهه و احتمال، حتی دوستان نزدیک خود را با بدترین وجه اعدام نموده. تا کیْ اسارت و ننگ را تحمل می‏کنید؟ تا کیْ شاهد کشته شدن جوانانتان و به باد رفتن مخازنتان و از دست رفتن حیثیتتان هستید؟

برخیزید ای غیرتمندان، و این حزب جنایتکار را در هم کوبید و صدام و رفقای فاجر او را به جهنم فرستید و حکومتی اسلامی ـ انسانی با همراهی ملت به دست آورید؛ و تا دیر نشده است فرصت را از دست ندهید که اگر برای خداوند تعالی قیام کنید، خدا با شماست، همان‏طور که دیدید خداوند قادر با ملت ایران ـ که برای رضای او نهضت کردند ـ بود و اکنون نیز پشتیبان آنان است.

و شما ای ملت شریف و مظلوم عراق که هر روز شاهد جنایتهای این حزب و سران آن بوده و هستید، بدانید که این اشخاص شهرت‏طلب و سرسپرده به اجانب اگر فرصت یابند، دیری نخواهد گذشت که اسلام و همۀ مظاهر آن را از بین خواهند برد و کشور

اسلامی شما را به سوی کفر خواهند کشاند و مخازن شما را به اربابان خود هدیه خواهند کرد؛ و اگر فرصت به این حزب کافر دهید، دیری نپاید که قبور ائمۀ اسلام و مشایخ و امامان تشیع و تسنن را از بین خواهند برد. دشمن اصلی اینان اسلام وقرآن است. اینان اسلام را مخالف مرام و هواهای نفسانی خود می‏دانند. «عفلق»[2]و اتباع او به هیچ دینی و مذهبی عقیده ندارند. بهوش باشید و از سالوسی و فریبکاری صدام بازی نخورید که نماز او در حرم سیدالشهدا ـ علیه‏السلام ـ همچون نماز محمدرضا درحرم حضرت رضا ـ علیه‏السلام ـ است.

این جنگ به شما ملت غیور فرصت می‏دهد که سکوت را شکسته وبا فریاد اللّه‏اکبر بپاخیزید و دشمنان اسلام و قرآن رابه سزای خودشان برسانید.

ای جوانان دانشگاهی، ای دانشجویان عزیز، به فریاد کشور و اسلام و ملت خودتان برسید و قهرمانانه قیام کنید که فرج شما نزدیک و حزب خدا بر حزب شیطان غلبه می‏کند. و ای عشایر دلیر دجله و فرات، فرصت را از دست ندهید و دشمن اسلام و میهن عزیز خودتان را با قیام قهرمانانه از پای درآورید و دیْن خودتان را به اسلام و قرآن مجید ادا کنید که با از دست دادن فرصت بدبختیها به شما روی خواهد آورد. و باید همۀ قشرهای ملت از قوای مسلح و دستگاههای دولتی تا دانشگاهیان و کارگران و کارمندان و بازاریان و کشاورزان بدانند که اعانت و کمک به این دولت غیرقانونیِ غاصبِ کافر از گناهان کبیره و مخالفت با خدای تعالی است، و کارشکنی و مخالفت عملی و قولی، در حد امکان، از واجبات الهیه است. به خدای تعالی اتکال کنید و با وحدت کلمه نهضت کنید که خدابا شما است.

و من به همۀ دولتهایی که در این جنگ تحمیلی و یورش غیرانسانی به ایران، با دولت کافر بعث همکاری می‏کنند، چه همکاری تبلیغاتی و چه نظامی به هر نحو که باشد جداً اخطار می‏کنم که علاوه بر خذلان الهی و ننگ ابدی، از جزای عاجل به دست ملتهای
خود و ارتش نیرومند کشور اسلامی ما غافل نباشید و خود رابه هلاکت نکشید، که هنگام عقوبت الهی و انتقام منتقم حقیقی، هیچ یک از ابرقدرتها به فریاد شما نخواهند رسید. تا عذاب الهی نازل نشده و راه برگشت به اسلام باز است، به خود آیید و از مخالفت بااسلام عزیز و قرآن مجید دست بردارید. از خداوند تبارک و تعالی عظمت اسلام و مسلمین جهان را خواستار و قطع ایادی دشمنان بشریت را از سر ملتهای مستضعف جهان خواستار است. والسلام علی من اتّبع الهدی.

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ واحد پول عراق. 
2 - میشل عفلق، ایدئولوگ رژیم بعث.