صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان حفظ اتحاد و آرامش
  • محل تهران، شمیران، دربند
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع حفظ اتحاد و آرامش
  • حضار حضار: موسوی‏اردبیلی، سیدعبدالکریم ـ هاشمی رفسنجانی، اکبر ـ و جمعی ازمسئولان قوه‏قضائیه

قصد خدمت

... کوشش در ساختن ایران، کوشش در تفاهم بین تمام نهادها. ان‏شاءاللّه‏ این سال به آخر برسد و ما پیروزی تام و تمام را به دست آورده باشیم. و آن روز پیروزیم که دست ایادی همۀ قدرتمندها قطع شده باشد و ما هم برای مستمندان و برای مستضعفین زندگی مرفهی درست کرده باشیم، و این به عهدۀ دولت است و به عهدۀ مجلس است. امیدوارم مجلس هم با خوبی انجام بگیرد و در مرتبۀ ثانی هم همان طور که در این مرحله آرامش داشت با آرامش انجام بگیرد.

آنهایی که رأی نیاوردند متوجه باشند که خدمت همه‏اش در مجلس نیست، در بیرون مجلس هم می‏شود خدمت کرد.

اگر قصد، خدمت باشد همه جا می‏شود. من دعاگوی همه هستم، و از خدای تبارک و تعالی سلامت همه‏تان را و عظمت اسلام و کشور را خواستارم.

[آقای موسوی اردبیلی:

ما هم آقا امیدواریم ـ ان‏شاءاللّه‏ ـ خداوند بزرگترین عیدیانه را به همۀ مسلمانها ـ خصوصاً به ایرانی‏ها ـ عطا فرماید. امروز این نوار از مستطاب عالی با آن قیافه‏تان و صدایتان خیلی طبیعی به نظر می‏رسید و این مهمترین عیدیانه بود که خداوند به همۀ ما عطا فرموده بود. ان‏شاءاللّه‏ این انقلاب به ثمر کامل و به مرحلۀ نهایی برسد و ان‏شاءاللّه‏ از برکت حضور شما، خداوند مسلمانها را محروم‏نسازد.]

ان‏شاءاللّه‏ خداوند به همه توفیق عنایت کند.

[آقای هاشمی رفسنجانی:

مطلب جدیدی که در صحبتهای امروزتان مطرح شده بود «نصر با رعب الهی» مطلب خیلی خوبی بود که ما از آن غفلت کرده بودیم.]

قبلاً هم من گفته بودم این را، و این مسئله واقعیتی است. این طور نبود که آنها نتوانند یک ایرانی را به آتش بکشند. وعده‏اش را شاه هم داده بود که اگر من بروم ایران را به آتش می‏کشم و می‏روم؛ لکن خدا خواست که برود و ایران سر جای خودش و بهتر ان‏شاءاللّه‏ باشد.