صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • محل تهران، بیمارستان قلب
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

من با کمال مباهات از رشد سیاسی و تعهد اسلامی ملت شریف ایران تشکر می‏کنم که در همه‏پرسیهای گذشته، خصوصاً در انتخاب رئیس جمهور، در اخلاق اسلامی و تعالی روحی، گوی سبقت را ربودند و ثابت کردند که انقلاب اسلامی بزرگ ما قبل از آنکه انقلاب سیاسی و اجتماعی باشد، یک انقلاب معنوی روحانی است. من در ایام آخر عمر با امیدواری کامل و سرافرازی از نبوغ شما به سوی دار رحمت حق کوچ می‏کنم. سرفرازی و مباهات آنگاه به حد کمال خواهد رسید که در انتخابات مجلس شورای اسلامی، چون انتخابات ریاست جمهوری کمال رشد انسانی ـ اسلامی خود را نشان دهید. شما ای ملت عزیز که برای خدا و جلب رضای او بپا خاستید و با تأیید و توفیق ذات مقدسش به پیروزی معجزه‏آسا رسیدید، اکنون نیز در این مرحله که مقام امتحان است کوشش کنید که مصالح اسلام و کشور اسلامی را فدای منافع شخصی یا گروهی نکنید. من انتظار دارم که وحدت کلمۀ خود را حفظ و در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدّم دارید. من متواضعانه از شما می‏خواهم که حتی‏الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید و اشخاصی اسلامی، متعهد، غیر منحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدّم ندارند. من از شما می‏خواهم که تا انعقاد مجلس شورای اسلامی که شورای انقلاب به منزلۀ آن است، از شورای انقلاب اسلامی و
از افراد آن شورا که خدمتگزار به اسلام و به ملت و مورد تأیید اینجانب هستند پشتیبانی نمایید. من از شورای انقلاب می‏خواهم که به خدمت صادقانۀ خود ادامه دهند و از همۀ اعضای دولت، چه کشوری و چه لشکری می‏خواهم که صادقانه با آنان همکاری نمایند و چون برادران باوفا از هم پشتیبانی کنند و چنانکه دستور اسلام است، ید واحده بر «مَنْ سِوی»
[1]باشند. من در بیمارستان دعاگوی شما هستم و انتظار آن دارم که همبستگی شما را در مسائل کشوری بشنوم. من از همۀ ملت و همۀ گروهها خواهانم دراین لحظات حساس که دشمنان همه در کمینند و منتظر فرصت، به خاطر خدای متعال و به خاطر مصالح کشور و ملت و به خاطر خونهای ریخته شده در راه آزادی و استقلال، به خاطر هر چه که آن را محترم می‏شمارید از اختلاف و نفاق دست برداشته و خود را در مقابل حق و خلق سرفراز نمایید از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم. والسلام علی عباداللّه‏ الصالحین.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 - دیگران و بیگانگان.