صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان صلح جهانی، نابودی مستکبرین
  • محل تهران، بیمارستان قلب
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع صلح جهانی، نابودی مستکبرین
  • حضار خانوادۀ شهدا

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

رحمت سرشار خداوند متعال بر شهدای فضیلت؛ شهدایی که با نثار خون خود درخت با برکت اسلام را آبیاری نمودند. درود فراوان بر معلولین و مصدومین در راه انقلاب اسلامی که ایران را در جهان سربلند نمودند.

ما هر روز که می‏گذرد به عمق جنایات شاه مخلوع و پشتیبانان ستمکار او بیشتر پی می‏بریم؛ گر چه معلوم نیست تاریخ هم بتواند تمام این جنایات را ثبت کند. جنایات زورمندان، خارج از فطرت انسانی است. زورمندانی که زندگی ننگین خود و سلطه و ادامۀ جنایات خویش را در سرکوبی و مرگ دیگران می‏دانند و شهوت ریاست آنان را کور و کر کرده است. عموم مستضعفین باید به هم بپیوندند و ریشۀ فساد را از کشورهای خود قطع کنند. سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستکبرین است؛ و تا این سلطه‏طلبان بی‏فرهنگ در زمین هستند، مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آنها عنایت فرموده است نمی‏رسند.

هان ای مظلومان جهان! از هر قشر و از هر کشوری هستید به خود آیید و از هیاهو و عربدۀ امریکا و سایر زورمندان تهی مغز نهراسید، و جهان را بر آنان تنگ کنید و حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید. و هان ای مسلمین! از هر تیره و پیرو هر مذهب که هستید دشمنیِ خانگی را کنار بگذارید و به فرمان قرآن کریم و خدای بزرگ
گردن نهید:
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‏اللّه‏ِ جِمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا[1]خداوند تعالی عزت را برای خود و رسول عظیم الشأن خود و مؤمنین قرار داده است به حکومتهای جابرانه که هستی شما را تحت اختیار دشمنان اسلام قرار داده‏اند بشورید و ممالک خود را از دست این خائنین سیه‏روی نجات دهید؛ که خداوند با شماست. من به تمام بازماندگان شهدا در راه اسلام تهنیت و تسلیت عرض می‏کنم، و آرزوی سعادت برای همه می‏نمایم. و از خداوند متعال بهبودی معلولین و مصدومین را خواستار، و سلامت و سعادت همگان را امیدوارم. والسلام علی عباداللّه‏ الصالحین.

21 ربیع‏الاول 400 / 19 بهمن 58

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 - بخشی از آیۀ 103 سورۀ آل عمران: «و همگی دست در ریسمان خدا بزنید و پراکنده مشوید».