صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان توطئۀ عوامل امریکا و دیگر بیگانگان
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع توطئۀ عوامل امریکا و دیگر بیگانگان
  • حضار حضار: پرسنل لشکر 92 زرهی اهواز و جمعی از کارکنان راه‏آهن

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

لزوم استمرار نهضت

درود بر شما جوانهای غیرتمند و غیور، سلام بر جوانان ایران که به واسطۀ زحمتهای خود و مجاهدات خود نهضت را به دروازۀ پیروزی رساندند. ما از شما کارمندان راه‏آهن و از شما نمایندگان لشکر اهواز تشکر می‏کنیم و برای شما دعای خیر.

ما تا اینجا که رسیده‏ایم مقداری از راه را رفته‏ایم. شما خیال نکنید که ما باز پیروز شده‏ایم؛ ما نصف راه را رفته‏ایم. دست اجانب را کوتاه کردیم؛ آن خائنان اصلی را از اینجا بیرون راندیم با همت شما جوانها؛ و لکن خیلی از راه مانده است و ما باید این راه را تا آخر برسانیم.

ما الآن رژیمِ‏مان جمهوری اسلامی است و باید به آن چیزهایی که در جمهوری اسلامی است پایدار و وفادار باشیم. در جمهوری اسلامی همۀ آزادیها، همۀ استقلالها، ... تأمین است. اسلام ضامن سعادت بشر است در دنیا و آخرت.

هوشیاری در برابر توطئۀ عوامل بیگانه

شما هوشیار باشید که بسیاری از این اشخاصی که بین مردم افتادند و تبلیغات سوء می‏کنند، می‏خواهند این نهضت ما را به شکست برسانند. شما دوستان، شما برادران من آگاه و بیدار باشید و نگذارید اخلالگران بین شما رخنه کنند. اینها بنا دارند که باز مسائل را به سالهای قبل برگردانند؛ اینها عمال اجانب هستند، اینها به نظر من می‏آید که عمال امریکا هستند و می‏خواهند که همان مسائل را، همان چپاولگری را، همان سلب آزادی و
سلب استقلال را ـ دوباره ـ به ایران برگردانند. اگر شما دوستان و همۀ اقشار ملت بیدار نباشند، من خوف آن دارم که خدای نخواسته به شکست برگردیم.

ما از شما آرزوی این داریم که وحدت کلمه‏تان را حفظ کنید. به همۀ ایران این مطلب را من اعلام می‏کنم که موظفند که حفظ وحدت کلمه بکنند؛ اختلاف بینشان نباشد. در این وقتی که ما به آستانۀ آزادی رسیدیم، به آستانۀ پیروزی رسیدیم، نگذارند که فتنه‏گرها بین آنها ایجاد اختلاف کنند و باز مسائل سابق عود کند. ما همه موظفیم به اسلام وفادار باشیم، اسلام را ترویج کنیم؛ همه باید سرباز اسلام باشیم.

من توحید کلمۀ شما را از خداوند تعالی خواستارم و سلامت و سعادت همۀ شما را و همۀ دوستان ایرانی خود را از خداوند تعالی مسئلت می‏کنم. امید است که همۀ شما در سعادت و سلامت، هم در دنیا و هم در آخرت، باشید.

والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏