صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان هشدار به ملت
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع هشدار به ملت
  • حضار حضار: جمع پاسداران انقلاب اسلامی قم

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

در کمین بودن دشمنان اسلام و کشور

امید است که شما پاسداران انقلاب و سربازان امام زمان ـ سلام‏اللّه‏ علیه ـ باشید و برای اسلام و اعتلای قرآن زحمت بکشید. تاکنون به مرحله‏ای رسیده‏ایم که هنوز پیروزی کامل نیست، و امیدوارم که این پیروزی را با همت شما به آخر برسانیم. و از شما برای اسلام و قدرت اسلام و قرآن همراهی می‏خواهم.

برادران من! توجه داشته باشید[که]ما هنوز پیروزِ حقیقی نشده‏ایم؛ گمان پیروزی نبرید که سستی می‏آورد. وقتی گمان کردید که پیروز شدید، رها می‏کنید و هر کدام به کار خود مشغول می‏شوید. پیروزی باز حاصل نیست، و دشمنان اسلام و کشور در کمینند و اختلاف ایجاد می‏کنند و توطئه دارند. همین امشب هم در روزنامه دیدم که ساواکیها توطئه کرده بودند و می‏خواستند در ایام عید فساد ایجاد کنند. شما خودتان را پیروز مطلق ندانید. پیروزی وقتی حاصل می‏شود که این ریشه‏های گندیده هم از زیر زمین بیرون بیاید و این توطئه‏ها خنثی شود؛ و آن با همت شما جوانها، جوانهایی که تاکنون برای اسلام و قرآن شریف زحمت کشیده‏اید و پیش خدای تبارک و تعالی روسفید هستید، میسر است.

رأی به «جمهوری اسلامی»

از این به بعد ان‏شاءاللّه‏ همه با هم مجتمع، همه رأی واحد، همه با قدرت واحد! اگر
همه با هم باشید، این بار را به آخر خواهید رسانید. و اگر خدای نخواسته اختلافی بین قشرها پیدا بشود، من ترس این را دارم که باز مسائل قبل اعاده شود. باید این رمز پیروزی را که وحدت کلمه و اتکا به قرآن مجید است حفظ کنیم و همه با هم به پیش برویم و حکومت جمهوری اسلامی را در ایران مستقر کنیم، و همه رأی به جمهوری اسلامی بدهیم. از خدای تبارک و تعالی سلامت و سعادت شما و ملت ایران را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته