صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان جنایات عمال شاه در قم و مشهد
  • محل پاریس، نوفل‏لوشاتو
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع جنایات عمال شاه در قم و مشهد
  • حضار علما و روحانیون و مردم پاکستان

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

8 صفرالمظفر 99

خدمت حضرات علمای اعلام و خطبای عظام و اهالی محترم پاکستان ـ ایدهم‏اللّه‏ تعالی

پس از اهدای سلام و تحیات وافره؛ از توجه خاص حضرات آقایان به مسائل جانگداز و مصایب فجیعۀ ایران متشکرم. شما اهالی عظیم‏الشأن مصایب ما را آنطور که هست نمی‏توانید تصور کنید. هیچ کس نمی‏تواند تصور کند که دژخیمان شاه به امر شیطانی این شخص چه به سر این ملت شریف که جرمی ندارند جز آزادیخواهی و استقلال‏طلبی درآورده‏اند.

تانکها و توپها و مسلسلها که با سرمایۀ این ملت تهیه شده در خیابانهای شهرها، حتی شهر مذهبی مشهد در جوار حضرت امام رضا ـ سلام‏اللّه‏ علیه ـ و قم در جوار حضرت معصومه ـ علیهاالسلام ـ و محل حوزۀ علمیه دائماً مستقر و روزی نیست که نفوس شریفه‏ای را به قتل نرسانند.

قتل‏عامهایی که در این یک سال اخیر شده است قابل تحمل و بیان نیست. تبلیغات شاه در خارج ایران، که خود را مسلمان خالص و شیعۀ معتقد معرفی کرده و برخلاف آنچه که هست ادعا نموده، موجب انحراف اذهان شده است. این شخص مدعی اسلام و تشیع، چه قرآنها که به آتش کشید، و چه سادات و علما که به زجر و شکنجه در حبس به قتل رساند، و حرم مطهر حضرت ثامن‏الائمه ـ علیه و علیهم‏السلام ـ را به مسلسل بست، و به منزل علما اهانتها نمود. اگر شما آقایان و اهالی محترم پاکستان شمه‏ای از جنایات این
شخص را مشاهده می‏کردید و شاهد حال برادران دینی خود بودید، بی‏شبهه با ما هم‏صدا می‏شدید و برای سرنگونی این رژیم با ما هم‏قدم و همفکر بودید. البته از توجه اهالی محترم و حضرات علما و خطبا به مسائل ایران تقدیر، و تشکر را اعاده می‏کنم. و از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و سرنگونی ستمگران را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی