او در سخنانی که حاکی از بی‌اعتنایی به متن تفاهم‌نامه است، اعلام کرد که عملیات نظامی(تجاوزات) اسرائیل در لبنان ادامه خواهد یافت. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جامعه بین‌المللی از جمله میانجی‌های مذاکرات بر لزوم پایبندی به توافقات و توقف درگیری‌ها در لبنان تأکید دارند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه بار دیگر بر ادامه اشغالگری در لبنان تاکید کرده است.

به گزارش جماران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود امضای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا برای برقراری آتش‌بس در لبنان بار دیگر بر ادامه اشغالگری و آنچه ایجاد منطقه حائل امنیتی در جنوب لبنان خوانده، پافشاری کرد.

او در سخنانی که حاکی از بی‌اعتنایی به متن تفاهم‌نامه است، اعلام کرد که عملیات نظامی(تجاوزات) اسرائیل در لبنان ادامه خواهد یافت. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جامعه بین‌المللی از جمله میانجی‌های مذاکرات بر لزوم پایبندی به توافقات و توقف درگیری‌ها در  لبنان تأکید دارند.

به گزارش منابع خبری، نتانیاهو در سخنرانی خود با اشاره به تحولات میدانی، گفت که ارتش اسرائیل عملیات ایجاد یک «منطقه حائل امنیتی» را در جنوب لبنان آغاز کرده است و مدعی شد که این اقدام برای جلوگیری از حملات حزب‌الله ضروری است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که تفاهم‌نامه امضا شده میان ایران و آمریکا در ژنو، صراحتاً بر برقراری آتش‌بس در لبنان و توقف درگیری‌ها به عنوان یکی از مفاد کلیدی برای بازگشت ثبات به منطقه تأکید دارد.

کارشناسان معتقدند که اصرار نتانیاهو بر ادامه عملیات‌های نظامی و ایجاد مناطق امنیتی یک‌جانبه با چراغ‌سبز آمریکا انجام می‌شود و نقض صریح مفاد این یادداشت تفاهم است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.