بر اساس اعلام اولیه مسئولان، مقرر شده بود حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با حداقل ۶۰ درصد افزایش سالانه مصوب پرداخت شود. همچنین اجرای مرحله سوم طرح همسان‌سازی نیز در دستور کار قرار داشت که می‌توانست منجر به افزایش حدود ۳۰ درصدی حقوق‌ها شود.با این حال، پس از گذشت حدود سه ماه از سال و پرداخت حقوق‌ها بر مبنای سال گذشته، واریزی‌های جدید انجام شده که بر اساس گزارش‌ها، میزان افزایش اعمال‌شده است.

به گزارش جماران، فارس نوشت: جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی با انتقاد از روند پرداخت‌های جدید، اعلام کردند افزایش حقوق مصوب به‌صورت کامل اجرا نشده و با وجود وعده افزایش و همسان‌سازی، مبالغ واریزی کمتر از انتظار بوده است؛ موضوعی که به گفته آنان نیازمند شفاف‌سازی فوری از سوی مسئولان است.

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت یک پویش، خواستار شفاف‌سازی درباره روند اجرای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران شدند.

در متن این پویش آمده است: بر اساس اعلام اولیه مسئولان، مقرر شده بود حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با حداقل ۶۰ درصد افزایش سالانه مصوب پرداخت شود. همچنین اجرای مرحله سوم طرح همسان‌سازی نیز در دستور کار قرار داشت که می‌توانست منجر به افزایش حدود ۳۰ درصدی حقوق‌ها شود.با این حال، پس از گذشت حدود سه ماه از سال و پرداخت حقوق‌ها بر مبنای سال گذشته، واریزی‌های جدید انجام شده که بر اساس گزارش‌ها، میزان افزایش اعمال‌شده در برخی موارد حداکثر حدود ۴۵ درصد بوده و با ارقام اعلام‌شده اولیه همخوانی کامل ندارد.امضاکنندگان این پویش ضمن انتقاد از تأخیر در اجرای مصوبات، خواستار توضیح مسئولان درباره علت تأخیر و همچنین نحوه اجرای ناقص افزایش حقوق‌ها شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.