زندگینامه وحید یامین پور

خلاصه مطلب:

وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دولت سیدابراهیم رئیسی است، او از فعالین فرهنگی، نویسنده و مجری است که دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت محمود احمدی نژاد نیز بوده است. 

 

 

توضیحات :

وحید یامین پور در سال 1359 در دزفول متولد شده است. او تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته حقوق جزا در دانشگاه امام صادق علیه السلام سپری کرده است و دارای مدرکت دکترای حقوق و از اعضای هیات علمی دانشگاه است. او استاد دانشگاه، مدرس علوم اجتماعی و ارتباطات و مطالعات فرهنگی و مدرس دانشگاه های امام صادق علیه السلام، هنر و باقر العلوم علیه السلام است. 

یامین پور از فعالین فرهنگی است، او سابقه روزنامه نگاری و نویسندگی را در کارنامه خود دارد، مجری تلویزیون و نیز پژوهش گر حوزه هنر اسلامی است. از سال 1381 مشغول فعالیت در صدا و سیما شد، و همزمان با سردبیری برنامه های رادیویی، در سال 1383 گویندگی و اجرا در رادیو و تلویزیون را آغاز کرد و پس از آن به عنوان مدیر گروه اندیشه رادیو جوان انتخاب شد، و سپس با گذشت دو سال راهی شبکه سه سیما شد. 

از دیگر سوابق شغلی او می توان به معاونت پژوهشی دانشکده خبر، کارگردانی و اجرای مناظره های سیاسی، و برنامه های دیروز امروز فردا و جهان آرا، اشاره کرد. او همچنین دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت محمود احمدی نژاد و مدیر کل مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز بوده است. از دیگر فعالیت های او می توان به ریاست پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی اشاره کرد. او در سال های 1386 و 1387 معاون پژوهشی دانشکده خبر بود و در همین سال عضو شورای پژوهشی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی شد.

یامین پور در تاریخ 17 مهر ماه سال 1400 توسط سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دولت سیدابراهیم رئیسی به عنوان  معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان منصوب شد.