زندگینامه پیمان جبلی

خلاصه مطلب:

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما است، او استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی است، که مدتی را به عنوان سفیر ایران در تونس اقامت داشته است، و همچنین حضور در بخش ها و معاونت های مختلف صدا و سیما در کارنامه او به چشم می خورد. 

توضیحات :

پیمان جبلی متولد سال 1345 در تهران و در خانواده ای مذهبی است. مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و تبلیغ را از دانشگاه امام صادق علیه السلام و در سال 1372، و مدرک دکترایش را در رشته فرهنگ و ارتباطات از همان دانشگاه و در سال 1383 دریافت کرده است. جبلی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی است، و در حوزه های مرتبط با فرهنگ، ارتباطات و خبر مقالات متعددی تدوین کرده است. 

او مدت ها به عنوان کارمند صدا و سیما فعالیت داشته، و در معاونت های سیاسی مسئولیت های متفاوتی در زمینه خبر برعهده داشته است، از جمله سوابق او در این سازمان می توان به معاونت برون مرزی صدا و سیما، معاونت سیاسی (خبر) صدا و سیما، دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه 2 سیما، مدیر کلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم، مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت، معاونت رسانه ای دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد. او همچنین کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی است، و مدتی را در دوران سعید جلیلی به عنوان سفیر ایران در تونس فعالیت داشته است. 

پیمان جبلی در تاریخ 7 مهر ماه سال 1400 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما منصوب شد.