سیدمحمد مقیمی

خلاصه مطلب:

سیدمحمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران است، او در پیشینه خود معاونت آموزش و برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور، معاونت اداری و مالی دانشگاه تهران، رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران و عضویت در شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را به ثبت رسانده است. 

 

توضیحات :

سیدمحمد مقیمی در سال 1350 و در شهر قم دیده به جهان گشود. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران سپری کرده است، و پس از آن به عضویت هیئت علمی این دانشگاه در آمده است. او درجات علمی استادیاری، دانشیاری و استادی را به سرعت طی نمونده و عنوان جوان ترین استاد تمام دانشگاه تهران در حوزه علوم اجتماعی و انسانی به خود اختصاص داده است. 

مقیمی در سال های پایانی تحصیلاتش در دوران دکتری با تمرکز بر فعالیت های فرهنگی- پژوهشی در زمینه توسعه کارآفرینی فعالیت های اجرایی خود را آغاز کرد. در سال 1382 پایان نامه دکترای او با عنوان «طراحی و تبیین مدل کارآفرینی سازمانی برای سازمان های غیردولتی ایران» به عنوان برترین رساله دکتری برگزیده شد. 

مقیمی موسس کرسی کارآفرینی یونسکو در جمهوری اسلامی ایران است، و از سال 1389 ریاست آن را برعهده داد. وی همچنین از موسسین مراکز کارآفرینی در دانشگاه های کشور است. وی از سال 1395 به عنوان معاون آموزش و برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور است. 

او 41 عنوان کتاب در حوزه تخصصی خود را از سال 1378 تا کنون منتشر کرده است، و بیش از 160 عنوان مقاله در مجلات علمی- پژوهشی ISI و ISC به چاپ رسانده است، در مجله های  خارجی با ایندکس ISI و سایر ایندکس های معتبر بین المللی به زبان های عربی و انگلیسی نیز 19 مقاله چاپ کرده است. در زمینه تدریس نیز در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد فعالیت می کند و تا کنون راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه و رساله دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری بوده است.

محمد مقیمی علاوه بر عضویت در هیات تحریریه و ارزیاب مقالات چندین مجله تخصصی حوزه مدیریت، مدیرمسئولی نشریات علمی – پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی، آمایش سرزمین، فلسفه دین، اللغه العربیه و آداب‌ها، پژوهش‌های فقهی، پژوهشنامه تفسیر قرآن، مدیریت سرمایه اجتماعی و مجله Studies Management of Journal Iranian با نمایه ISI و سردبیری فصلنامه علمی - پژوهشی توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران و سردبیری فصلنامه علمی - پژوهشی مدیریت اسلامی دانشگاه امام حسین(ع) را در کارنامه خود دارد.

انتخاب به عنوان پژوهشگر برتر و استاد آموزشی برتر در دانشگاه تهران و همچنین مولف برتر بین الملل دانشگاه تهران برای چاپ دو کتاب Organizational Behaviour Management: An Islamic Approach و Principles and Fundamentals of Islamic Management در انتشارات امرالد انگلستان که به عنوان منبع درسی در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می شود، از جمله افتخارات اوست.

او همچنین در تاریخ 30 شهریور ماه سال 1400 از سوی محمدعلی زلفی گل، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب شد.