زندگینامه محمد دهقان

خلاصه مطلب:

محمد دهقان که به عنوان معاون حقوقی سیدابراهیم رئیسی در دوران ریاست جمهوری مشغول به فعالیت شده است، پیش از این سوابقی همچون نمایندگی مردم در دوره های هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضویت حقوقی شورای نگهبان را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

 

توضیحات :

محمد دهقان نغندر متولد سال 1341 در روستای نغندر در شهرستان طرقبه شاندیز است. او مدرک دکترای تخصصی حقوق خصوص دارد، و به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه مسلط است.

وی از اعضا و دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و از آزادگان سرافراز کشور و دارای سابقه ایثارگری است، که در دوره های هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم حوزه انتخاباتی چناران و طرقبه شاندیز راهی مجلس شورای اسلامی شد. او نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی و عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی است. 

 

دهقان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف انتخاب شد. 

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه  در تیر ماه سال 1398 طی نامه ای 5 گزینه حقوقدان شورای نگهبان را به مجلس معرفی کرد، که محمد دهقان یکی از آن ها بود، که بر اساس نتایج به دست آمده برای دوره ای 6 ساله به عنوان عضو حقوق دان راهی شورای نگهبان شد.

بعد از ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی در سال 1400 محمد دهقان در تاریخ 10 شهریور ماه به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور انتخاب شد. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی:

  • ریاست سازمان بسیج دانشجویی استان تهران
  • معاونت سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور