زندگینامه احمد وحیدی

خلاصه مطلب:

احمد وحیدی که در دولت سیزدهم به عنوان وزیر کشور حضور دارد، پیش از این در دولت دهم به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت می کرد، او اولین فرمانده سپاه قدس بوده و از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

توضیحات :

احمد وحیدی در سال 1337 در شیراز متولد شده است، او تحصیلات کارشناسی اش را در رشته الکترونیک به پایان رسانده است، و مدرک کارشناسی ارشد رشته صنایع و دکترای علوم استراتژیک دارد، و ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی را برعهده دارد.

وحیدی در تاسیس وزارت اطلاعات نقش موثری داشته است و از مدیران ارشد در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی است، که از جمله مسئولیت های او می توان به فرماندهی سپاه قدس در فاصله سال های 1367 تا 1376 به عنوان اولین فرمانده این نهاد یاد کرد، او در دوران دریابان علی شمخانی به عنوان معاون طرح و برنامه وزارت دفاع فعالیت می کرد، و در دوران وزارت سردار نجار به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی در دولت نهم، وحیدی به عنوان جانشین او منصوب شد. 

سردار احمد وحیدی در دولت نهم محمود احمدی نژاد به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور حضور داشت و در سال 1388 در دولت دهم به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی از مجلس رای اعتماد گرفت. 

وی همچنین به عنوان رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئول معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت کرده است. 

پس از انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور وحیدی به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شد، و توانست در شهریور ماه سال 1400 رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.