زندگینامه حسین مرعشی

خلاصه مطلب:

حسین مرعشی از فعالین سیاسی و عضو حزب کارگزاران سازندگی است که مسئولیت هایی همچون استانداری کرمان، نمایندگی مجلس، رئیس دفتر رئیس جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مسئولیت هایی در جهاد سازندگی از جمله آن هاست. 

 

توضیحات :

حسین مرعشی در سال 1337 در شهر رفسنجان استان کرمان متولد شده است، و برادر همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی است. او مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه تهران دریافت کرده است. 

او فعالیت های خود را از جهاد سازندگی آغاز کرده است، و سابقه نمایندگی مردم کرمان در دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی و استانداری کرمان را داراست. در دو سال ابتدای دولت ششم، رئیس دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی بود، و پس از تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس این سازمان منصوب شد. پس از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از ریاست سازمان محیط زیست برکنار شد، و فعالیت خود را به عنوان عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد.

حسین مرعشی در فروردین ماه سال 1387 در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی به عنوان قائم مقام ائتلاف اصلاح طلبان و رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران انتخاب شد. 

 

فهرست سایر سوابق: 

  • راه‌اندازی و خدمت در جهاد کرمان
  • معاون سیاسی استاندار کرمان
  • راه‌اندازی و خدمت در جامعه اسلامی دانشگاه کرمان در سال 1357
  • عضو هیئت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی ایران
  • رئیس کمیته سیاسی، رئیس کنگره، عضو شورای مرکزی و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران

مقالات