به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جانعلی پور صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانش آموزی «مدرسه انقلاب» در دبیرستان قدس سپاه، اظهار کرد: این نمایشگاه در مدارس سراسر کشور توسط دانش آموزان به صورت خودجوش، با هدایت مربی انجمن در مدرسه و با محور گفتمان انقلاب به زبان دانش آموزان بازگو می‌شود.

قائم مقام دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی درباره محورهای اصلی این نمایشگاه نیز بیان کرد: مرور و یادآوری رشادت‌ها و حماسه‌های تاریخ انقلاب ایران، بیان دستاوردهای چهل سال اول انقلاب، جایگاه امروز انقلاب اسلامی در دنیا، اهداف و قله‌های پیشرو انقلاب و بیان حماسه، سیره و رشادت‌های شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی و هم رزمانش است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه و غرفه‌های آن در هر یک از مدارس بنا به سلیقه دانش آموزان اجرا می‌شود، گفت: معرفی چهره‌های برجسته و شاخص فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی
و غیره از دیگر غرفه‌های نمایشگاه «مدرسه انقلاب» است.

جانعلی پور با بیان اینکه تعداد مدارس دختران و پسران شرکت کننده در سراسر کشور برابر است، ادامه داد: بخش ویژه و متفاوت مدارس دختران و پسران با عنوان «دختران تمدن ساز و پسران حماسه ساز» بوده که متناسب با شرایط هر سال متفاوت است.

قائم مقام دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی تصریح کرد: تاکید اصلی انجمن بر این است که برپایی این نمایشگاه نباید فضای علمی دانش آموزان تحت شعاع قرار نگیرید.

وی با بیان اینکه نمایشگاه «مدرسه انقلاب» تا پایان ۲۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در پایان گزارشی از نمایشگاه توسط دانش آموزان تدوین می‌شود که ابتدا تحت داوری استان و شهرستان قرار گرفته و سپس آثار برتر برای داوری در سطح ملی ارسال و از نفرات برگزیده در هر بخش و غرفه تقدیر می‌شود.

قائم مقام دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی از استان گیلان به عنوان یکی از استان‌های دارای فرهنگ غنی و با نقشی پررنگ در تاریخ کشور یاد کرد و گفت: نمایشگاه «مدرسه انقلاب» گیلان همواره جز یکی از عناوین برگزیده در سطح ملی است.

جانعلی پور با تاکید بر اینکه نمایشگاه «مدرسه انقلاب» حرکتی فرهنگی برای کمک به آموزش و پرورش است، افزود: این حرکت خودجوش فرهنگی دانش آموزان سبب می‌شود باری از دوش آموزش و پرورش برداشته شود زیرا تأثیر گروه همسالان بیشتر از تاثیر پذیری از گروه مرجع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.