این دستگاه فقط ابزار پاکیزگی محیط از گردوغبار و آلودگی نیست، بلکه با قدرت مکش بالا، ساختار مقاوم و کاربرد گسترده، نماد توانایی و تکنولوژی و البته ابزار ضروری برای مدیران است. این مکنده صنعتی، یک دستگاه نظافت مکانیزه قدرتمند و بادوام است که برای از بین بردن انواع زباله‌های سبک و سنگین، خشک و مرطوب، ذرات جامد و مایع، به‌ویژه آلاینده‌های صنعتی، ساختمانی یا مواد باقی‌مانده پس از فرایند تولید به کار می‌رود.

اگر نظافت محیط صنعتی، اداری یا تجاری‌ شما که حداقل بیش از 30 درصد اوقات روزانه‌ کارکنان در آنجا سپری می‌شود، برایتان مهم است، حتما به یک شاهکار نظافت صنعتی و البته راهنمای خرید آن فکر کرده‌اید؛ دستگاهی که مانند پرسنل خدمات، عضو کوچک اما موثر برای سازمان‌ها و صنایع است: جاروبرقی صنعتی!

این دستگاه فقط ابزار پاکیزگی محیط از گردوغبار و آلودگی نیست، بلکه با قدرت مکش بالا، ساختار مقاوم و کاربرد گسترده، نماد توانایی و تکنولوژی و البته ابزار ضروری برای مدیران است.

این مکنده صنعتی، یک دستگاه نظافت مکانیزه قدرتمند و بادوام است که برای از بین بردن انواع زباله‌های سبک و سنگین، خشک و مرطوب، ذرات جامد و مایع، به‌ویژه آلاینده‌های صنعتی، ساختمانی یا مواد باقی‌مانده پس از فرایند تولید به کار می‌رود.

البته این جاروبرقی، فراتر از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و فضاهای تولیدی و صنعتی، برای پاکیزگی محیط‌های مختلف شامل مجتمع‌های تجاری مانند مال‌ها و فروشگاه‌ها، مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و مدارس، مراکز اقامتی و تفریحی مانند هتل‌ها و اماکن گردشگری، مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، ایستگاه‌های حمل‌ونقل مانند راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری، ادارات و سازمان‌ها، سالن‌های ورزشی و سایر فضاها کاربرد دارد.

نحوه کار جاروبرقی صنعتی به این شکل است که با مکش بالا توسط الکتروموتور، زباله‌ها را به داخل مخزن می‌کشد. این زباله‌ها از طریق فیلتر، جذب می‌شود و فیلتر از ورود دوباره آلاینده‌ها به محیط جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های این دستگاه نظافتی عبارتند از:

 

 

  • قدرت فوق‌العاده برای از بین بردن هرگونه ذرات معلق، گردوغبار و حتی ذرات میکروسکوپی
  • ساخته‌شده از مواد باکیفیت و طراحی مقاوم به منظور مقاومت در برابر ضربات، شوک‌ها و شرایط محیطی ناپایدار
  • سیستم پیشرفته فیلتراسیون برای تصفیه هوای خروجی به طور کامل و جلوگیری از بازگشت ذرات به محیط
  • کارایی بالا و بهره‌وری انرژی با بهره‌مندی از فناوری‌های به‌روز و بهینه‌سازی موتور
  • کنترل آسان، دسترسی کاربرپسند و قابل انعطاف برای اپراتورها

 

جاروبرقی صنعتی؛  (2)

 

انواع جاروبرقی صنعتی

با توجه به کاربردهای گسترده مکنده‌های صنعتی در فضاهای مختلف، متناسب با محیط، می‌توان از انواع جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی استفاده کرد. این جاروبرقی‌ها با توجه به ابعاد مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. از مهم‌ترین انواع آن می‌توان به جاروبرقی آب و خاک، جاروبرقی سطلی، جاروبرقی مسجدی و جاروبرقی کارواش اشاره کرد:

الف) جاروبرقی آب و خاک (چندمنظوره): این نوع جاروبرقی توانایی جمع‌آوری گردوغبار، ذرات جامد و مایعات را دارد و برای محیط‌هایی که نیازمند نظافت همزمان زباله‌های خشک و مرطوب است، ایده‌آل است.

در جاروی آب و خاک مخزن‌های جداگانه برای تفکیک مایعات و جامدات، جایگزین کیسه زباله شده است.

ب) جاروبرقی سطلی: جاروبرقی سطلی به دلیل طراحی خاص، در مکان‌هایی با فضای محدودتر یا کم ارتفاع، خوب عمل می‌کند. این دستگاه که به شکل استوانه‌ای روی پایه قرار می‌گیرد، با سطل جمع‌آوری زباله، برای نظافت سریع و کارآمد مناسب است. قدرت مکش بالا برای پاکسازی ذرات، ظرفیت بالای مخزن و سطل زباله بزرگ بدون نیاز به تخلیه مکرر از ویژگی‌های آن است.

 

ج) جاروبرقی مسجدی: این نوع جاروبرقی بیشتر برای نظافت و جمع‌آوری گردوغبار مساجد و حسینه‌ها کاربرد دارند و مدل‌های خانگی، پاسخگوی نیاز آنها نیست. این دستگاه، کم‌صداست و از قابلیت‌ ویژه برای پاکسازی محوطه داخلی و بیرونی برخوردار است.

د) جاروبرقی کارواش: این نوع جاروبرقی، برای نظافت فضای داخلی خودرو با برس و نازل مناسب کاربرد دارد و انواع زباله‌های معمولی تا لکه‌ها و مایعات روی صندلی یا کف ماشین را در کمترین زمان با سرعت بالا از بین می‌برد.

ه) جاروبرقی نیمه صنعتی: این نوع جاروبرقی با قابلیت‌ مکش بالا و ساختار مقاوم برای محیط‌های کوچک و متوسط با زباله‌های معمولی، انتخاب مناسبی است.

 

جاروبرقی صنعتی؛  (3)

 

کاربردهای جاروی آب و خاک

جاروی آب و خاک، از جمله تجهیزات همه‌کاره برای نظافت فضاهای اداری، تجاری، صنعتی و حتی مسکونی به منظور جمع‌آوری زباله‌های خشک و مرطوب است. نکته مهم دیگر، علاوه بر قدرت نظافت، تطابق این دستگاه با مکان‌های مورد استفاده است.

در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، این جاروها، ابزار چندمنظوره برای تمیزی و سطوح مرطوب هستند. در ادارات و فضاهای تجاری نیز جاروهای آب و خاک با جمع‌آوری مواد خشک و مرطوب یک گزینه کارآمد محسوب می‌شوند.

جاروی آب و خاک با جاروبرقی معمولی چند تفاوت دارد:

  • مخزن بزرگ‌تر و جداگانه برای جداسازی زباله‌های مایع از جامد دارد و آلایندگی‌ها را به طور عمیق تمیز می‌کند.
  • به جز زباله‌های خشک، آلاینده‌‌های مرطوب را نیز جمع‌آوری و از انتشار بوی نامطبوع آنها جلوگیری می‌کند.
  • ساختار آن به‌گونه‌ای است که اگر آب به داخل جاروبرقی نفوذ کند، موتور آن نمی‌‌سوزد.

 

بنابراین برای محیط‌های وسیع و پرتردد صنعتی، اداری، تجاری، درمانی، آموزشی و... که ترکیبی از زباله‌های جامد و مایع را دارند یا فضاهایی که شستشو و زباله‌ها ناشی از آن، در آنجا رایج است، خرید جاروی آب و خاک پیشنهاد می‌شود. همچنین برای افزایش طول عمر دستگاه، نکاتی مانند تخلیه محفظه جاروبرقی پس از جارو کردن مایعات، تمیز کردن فیلترها، بررسی مجدد شلنگ‌ها، نظافت نازل‌ها و ملحقات را جدی بگیرید.

کاربرد جاروبرقی سطلی

جاروبرقی سطلی، علاوه بر قابلیت نظافت در فضاهای نیمه صنعتی و صنعتی، اعم از هتل‌ کارواش، کارخانجات و...، برای پاکیزگی نقاط دارای دسترسی دشوار کاربرد دارد. این دستگاه‌ به دلیل ساختار ساده آن، قابلیت استفاده و نگهداری راحتی دارد. 

 

جاروبرقی صنعتی؛  (4)

 

تفاوت آن با جاروبرقی معمولی این است که این جاروبرقی دارای سطل جمع‌آوری زباله است که به صورت مستقیم از مخزن خود استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود در زمان نظافت، نیاز به خالی کردن مخزن به حداقل برسد. نکته دیگر اینکه مخزن آن از جاروبرقی معمولی، بزرگ‌تر و سرعت مکش آن بالاتر است. جاروبرقی‌ سطلی از نوع آب و خاک نیز قابلیت چندمنظوره دارد.

جاروی سطلی ارزان قیمت توسط تولیدکنندگان مختلف داخلی نیز در بازار تولید و عرضه می‌شود و می‌توان از آن به عنوان جاروبرقی اقتصادی در بین انواع نیمه صنعتی و صنعتی نام برد. این تجهیزات نظافتی با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه، نسبت به دیگر مدل‌های جاروبرقی، قدرت مکش خوبی دارند و از فیلترهای مخصوص در برابر آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. گارانتی و خدمات پس از فروش، علاوه بر قیمت پایین محصول، یک راهنمای خرید مناسب برای جاروبرقی سطلی به عنوان کالای پرطرفدار مشتریان تجهیزات نظافتی است. 

 

جدول ویژگیها و کاربردهای جاروبرقی آب و خاک و جاروبرقی سطلی

 

ردیف

ویژگی / کاربرد

جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی سطلی خاک

1

جمع‌آوری زباله

قابلیت جمع‌آوری زباله مایع و گردوغبار را دارند.

بیشتر جمع‌آوری گردوغبار را مدنظر دارند. 

2

تولید سروصدا و نویز

نسبت به جاروبرقی سطلی خاک نویز بیشتری دارند.

نویز بسته به نوع مکنده و فیلتراسیون دارد اما معمولا صدای بیشتری دارند.

3

توان مکنده

قدرت مکش بالا برای انواع زباله خشک و مرطوب

قدرت مکش کمتر برای آلاینده‌ها

4

وزن

به دلیل تجهیزات جمع‌آوری آب و دیگر قابلیت‌ها وزن بیشتری دارند.

معمولا سبک‌تر و قابل حمل‌تر هستند.

5

مناسب برای

نظافت‌ گسترده و سطوح مختلف از جمله فرش و موکت

بعضا برای تمیزکاری سطوح صاف و خاص استفاده می‌شود.

6

سیستم جمع‌آوری آب

دارای سیستم‌ جمع‌آوری آب هستند و گردوغبار را با آب از سطح جمع‌آوری می‌کنند

سیستم معمولا بر اساس یک سطل، جاری است که گردوغبار درون آن جمع‌آوری می‌شود

 

 

 

 

 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.