تورهای لحظه آخری با تمام مزایا و امکانات خوبی که دارند، چالش‌هایی هم دارند. بنابراین اگر قصد سفر با این تورها را دارید، بهتر است از قبل با چالش‌های آن آشنا شوید.

چالش‌ها و راهکارهای خرید تور لحظه آخری، مسئله‌ای است که حتما قبل از خرید آن‌ها باید مدنظر داشته و به آن توجه کنید. تور لحظه آخری، یک انتخاب مقرون به صرفه و نسبتا به مناسب برای تجربه سفری ارزان است. در واقع این تورها توسط آژانش و شرکت‌های گردشگری مختلف در مقاصد متنوع، زمانی که ظرفیت به حدنصاب نرسیده است ارائه داده می‌شود و شما می‌توانید با خرید آن‌ها با قیمتی کمتر، یک سفر به یادماندنی را رقم بزنید. اما مسئله این است که این طور‌ها معایب و مزایای خاص خود را دارند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر شما هم به این تورها علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم همراه ما باشید تا در خصوص آن توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

تور لحظه آخری به چه تورهایی گفته می‌شود؟

قبل از بررسی چالش‌ها و راهکارهای خرید تور لحظه آخری، بهتر است با این تورها بیشتر آشنا شوید. سفر با تور لحظه آخر در واقع سفری دقیقه نود اما شیرین است. زمانی که ظرفیت یک تور داخلی یا خارجی به حدنصاب نمی‌رسد، شرکت‌ها برای تکمیل ظرفیت تورهایی با اسم لحظه آخری با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسانند. این تورها امکاناتی مشابه با تور معمولی را دارند و کم و کسری در آن‌ها وجود ندارد. پس تصور نکنید چون قیمت پایینی دارند یعنی امکانات کم یا بی‌کیفیت دارند بلکه همه چیز شبیه یک تور نرمال و معمولی است. تنها تفاوت آن در قیمت است که با قیمتی استثنایی به فروش رسیده و فرصت تجربه سفری ارزان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

چالش‌ها و راهکارهای خرید تور لحظه آخری (2)

 

چالش‌های خرید تور لحظه آخری

تورهای لحظه آخری با تمام مزایا و امکانات خوبی که دارند، چالش‌هایی هم دارند. بنابراین اگر قصد سفر با این تورها را دارید، بهتر است از قبل با چالش‌های آن آشنا شوید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید. در ادامه لیستی از چالش و معایب اصلی این تورها را آورده‌ایم:

  • عدم فرصت برای تحقیق در مورد مقصد و زمان: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های تور لحظه آخر این است که شما از مکان و زمان سفر اطمینان ندارید. از آنجایی که این تورها اصولا در آخرین لحظات (چند روز یا چند ساعت قبل) در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرند، به فرد فرصتی برای تحقیق در خصوص مقصد یا زمان سفر را نمی‌دهند. بنابراین شما نمی‌توانید تحقیقات زیادی در این خصوص داشته باشید و در عمل انجام شده قرار می‌گیرید.

  • عدم امکان انتخاب گزینه دلخواه: تورهای لحظه آخری گزینه زیادی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند. در واقع شما تنها می‌توانید از بین گزینه‌های محدودی که آژانس ارائه داده است است انتخاب کنید. اگر بخواهیم با ذکر یک مثال این مسئله را توضیح دهیم باید بگوییم ممکن است مجبور باشید در یک توری با هتل معمولی یا ساعت و تاریخ پرواز نامناسب شرکت کنید. شما قدرت انتخاب در خصوص زمان سفر را ندارید و احتمالا باید در یک سفر دقیقه نودی اما مهیج و قیمت مناسب شرکت کنید.

  • احتمال لغو شدن سفر: از دیگر چالش‌های خرید تور لحظه آخری احتمال لغو سفر است. در صورتی که تعداد مسافران همچنان تا تاریخ مدنظر به حدنصاب نرسد، ممکن است آژانس مسافراتی به طور کامل سفر را لغو نماید.

 

چالش‌ها و راهکارهای خرید تور لحظه آخری (3)

 

راهکارهای مواجه با چالش‌های خرید تور لحظه آخری

در مطالب بالا چالش‌های احتمالی در تور لحظه آخری را مطرح کردیم. به طور کلی باید گفت این چالش‌ها در برابر قیمت مناسب این تورها به قدری پررنگ و تاثیرگذار نیستند. شما می‌توانید با بکارگیری برخی از راهکارها این چالش‌ها را پشت سر بگذارید و در یک سفر مقرون به صرفه با امکانات یک تور معمولی شرکت کنید. در ادامه چند راهکار برای مواجه شدن با این چالش‌ها آورده‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به شما کند:

  • بررسی مرتب سایت و آژانس‌های گردشگری: در صورتی که تصمیم شما برای شرکت در یک تور لحظه آخری قطعی است، باید به طور مرتب سایت آژانس‌های گردشگری را بررسی کنید و ببینید کدام یک تاریخ و قیمت بهتری دارند. لازم است تاریخی را انتخاب کنید که مطمئن باشید شرایط رفتن را دارید.

  • انعطاف‌پذیر باشید: از آن‌جایی که امکان انتخاب زمان وجود ندارد، بهتر است اگر واقعا خواهان شرکت در این تورها هستید و دوست دارید یک سفر مقرون به صرفه و به یادماندنی داشته باشید، انعطاف‌پذیری بیشتری در خصوص تاریخ داشته باشید تا بتوانید یک تور مناسب پیدا کنید.

  • بررسی خدمات آژانس‌های مسافرتی معتبر: فراموش نکنید که برای شرکت در چنین تورهایی حتما به آژانس‌های معتبر مراجعه کنید و از یک آژانس مسافربری مطمئن تور رزرو کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

  • داشتن برنامه‌ریزی اصولی: قبل از اینکه اقدام به خرید تور لحظه آخری کنید، حتما برنامه‌های خود را بررسی کرده و یک جست‌وجوی کوتاه و ساده در خصوص خدمات تور، مقصد و... داشته باشید.

  • بررسی کیفیت تور، پرواز و اقامتگاه: قبل از رزرو تور امکانات آن را به طور کامل بررسی کنید و از کیفیت و اعتبار تور، پرواز و اقامتگاه مطمئن شوید.

رزرو تورهای لحظه آخری با بهترین قیمت

چالش‌ها و راهکارهای خرید تور لحظه آخری را در این بخش مورد بررسی قرار دادیم. لحظه آخر، مرکز معتبر برای رزرو انواع تورهای لحظه آخری داخلی و خارجی است. در صورتی که تصمیم به شرکت در تور لحظه آخری با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را دارید، با مراجعه به سایت لحظه آخر می‌توانید انواع این تورها را به همراه امکانات و قیمت مشاهده نموده و به صورت آنلاین رزرو کنید و یک سفر مقرون به صرفه و مهیج را تجربه کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.