شرایط زندگی در جامعه امروز بسیار متفاوت و پرچالش شده است و دغدغه‌های ما در شهرهای بزرگی مانند اصفهان روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بهتر است برای حل کمی از مشکلات‌ از روانشناس کمک بگیریم. اما سوال اصلی اینجاست که چطور روانشناس اصفهان پیدا کنیم؟ آیا روانشناس اصفهان می‌تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد؟

بسیاری از افراد با واژه روانشناس آشنایی دارند و حتی ممکن است برای بهبود سلامت روان به روانشناس مراجعه کرده باشند. اما اگر از شخصی بپرسیم که به‌طور دقیق وظایف روانشناس را شرح دهد، شاید نسبت به آن آگاهی کاملی نداشته باشد. روانشناس و تراپیست به کسی گفته می‌شود که با حوصله به حرف‌ها و مشکلات افراد گوش می‌دهد و بعد از آن برای تصمیم‌گیری و حل مشکل افراد را راهنمایی می‌کند.

شرایط زندگی در جامعه امروز بسیار متفاوت و پرچالش شده است و دغدغه‌های ما در شهرهای بزرگی مانند اصفهان روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بهتر است برای حل کمی از مشکلات‌ از روانشناس کمک بگیریم. اما سوال اصلی اینجاست که چطور روانشناس اصفهان پیدا کنیم؟ آیا روانشناس اصفهان می‌تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد؟

برای اینکه بتوانیم روانشناس خوب پیدا کنیم، باید با تخصص و وظایف او به‌صورت کامل و دقیق آشنا شویم و نسبت به مهارت‌های روانشناس آگاه باشیم و بعد از آن خودمان را برای مراجعه قانع کنیم. شاید پیدا کردن روانشناس اصفهان از میان صدها روانشناس به ظاهر کار سختی باشد اما همراه ما باشید تا به سادگی بتوانید این کار را انجام دهید.

برای پیدا کردن اطلاعات یک روانشناس از طریق پلتفرم‌های آنلاین می‌توانیم اقدام کنیم و از روش‌های معقول استفاده کنیم. از طریق پلتفرم‌ها می‌توانیم از میان صدها روانشناس اصفهان یکی را برای مراجعه انتخاب کنیم.

 

بهترین روانشناس اصفهان (1)7

 

روانشناس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

روانشناس خوب ویژگی‌هایی دارد که باعث تمایز او از سایر روانشناسان می‌شود. روانشناسانی که رفتار حرفه‌ای و درستی داشته باشند به‌سرعت میان سایر روانشناسان متمایز می‌شوند. برخی ویژگی‌های مهم که روانشناس خوب آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد عبارتند از:

روانشناس خوب دلسوز و هم‌درد بیمار است

هم‌دردی و دلسوزی روانشناس، ویژگی مهمی است که در نگاه اول همه بیماران متوجه آن می‌شوند. روانشناس خوب با بیمار همدردی می‌کند و رفتار او به شکلی است که بیمار به آسانی مشکلات خود را توضیح می‌دهد و از اینکه حرف بزند ابایی ندارد. رابطه روانشناس با بیمار باید رابطه‌ی عمیقی باشد تا بیمار به‎راحتی به روانشناس اعتماد کند.

شنونده خوبی باشد

در اصفهان و کلانشهرهای بزرگ که تعداد مراجعه‌کنندگان به روانشناسان بالاست، ممکن است روانشناس با اهمیت کمتری به حرف‌های بیمار گوش دهد و این یکی از بزرگترین مشکلات به شمار می‌رود. گوش دادن و شنونده بودن از ویژگی‌های مهم روانشناس خوب است و که هنگام انتخاب روانشناس مدنظر باید آن را در نظر بگیرید.

روانشناس خوب سعی می‌کند بیشتر از آنکه سخن بگوید، به صحبت‌های بیمار گوش دهد و بتواند مشکلات را حل کند. بهترین راه شناخت مشکلات بیمار، گوش کردن دقیق به صحبت‌های او خواهد بود. شنونده فعال بودن از نقاط مثبت یک روانشناس به شمار می‌رود که او را از سایر روانشناسان متمایز می‌کند. 

مهارت ارتباطی قوی روانشناس

بسیاری از بیماران با اطرافیان و خانواده خود اختلافاتی دارند که نمی‌توانند آن را بیان کنند و همین باعث افزایش تنش و دلخوری می‌شود. روانشناس خوب برای برقراری ارتباط درست بین بیمار و اطرافیانش تلاش می‌کند و اگر لازم بداند جلسات مشاوره دسته‌جمعی هم تنظیم می‌کند.

گفتار و رفتار مناسب روانشناس

روانشناس خوب کسی‌ست که فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند بیماران را جذب کند. اگر به این شکل باشد بیمار با روانشناس احساس راحتی می‌کند و روند درمان سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود. روانشناس باید اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشد و در کمال آرامش بهترین صحبت‌ها را با بیمار انجام دهد.

درون‌نگر بودن روانشناس

درون‌نگری به روانشناس کمک می‌کند تا درک بهتری از حالت‌های هیجانی داشته باشد و به دنیای روان نزدیک‌تر شود. علاوه بر این درون‌نگری تاثیر ویژه‌ای روی رشد شخصی روانشناس دارد و به کشف عملکرد ذهنی کمک می‌کند.

رازدار بودن روانشناس

روانشناس خوب هیچ وقت صحبت‌های بیمار را در مقابل سایر افراد بیان نمی‌کند و آنچه میان بیمار و روانشناس بیان می‌شود باید در اتاق باقی بماند و در هیچ‌جایی صحبتی از آن نشود.

به‌طور مثال ممکن است فردی درگیر اختلال سرقت باشد و قصد درمان آن را داشته باشد؛ اما شاید از اینکه بخواهد آن را به روانشناس توضیح دهد، خودداری کند و بترسد. به همین دلیل اگر فرد بداند که روانشناس رازدار است روند درمان بهتر پیش می‌رود.

بیماران را قضاوت نکند

بیمار برای اینکه مشکلات خود را با فردی آگاه درمیان بگذارد به روانشناس مراجعه می‌کند و اگر روانشناس به سرعت بیمار را قضاوت کند، روند درمان با شکست مواجه خواهد شد.

صادق است!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روانشناس خوب صادق بودن او است؛ روانشناس وعده‌های الکی به بیمار نمی‌دهد، رویاپردازی نمی‌کند و کاملا واقع‌بینانه عمل می‌کند.

صبور و با حوصله

جلسات روانشناسی و روند درمان فرآیندی طولانی و زمان‌بر است و ممکن است بیمار در طی جلسات درمانی از این روند منصرف شود و تمایلی به ادامه نداشته باشد که این مسئله می‌تواند روی روانشناس تاثیر بگذارد. در این شرایط روانشناس فکر می‌کند که فرآیند درمان مفید نیست و توانایی خود را زیر سوال خواهد برد. در این شرایط صبر و حوصله نقش موثر خود را نشان می‌دهد و روانشناس باید این ویژگی را در خود تقویت کند.

دسترسی به روانشناس کار سختی نیست!

ممکن است در مواقعی نیاز به مشاوره تلفنی و آنلاین داشته باشید، روانشناس خوب تمام این موارد را در نظر دارد و تحت هر شرایطی حامی بیمار خواهد بود.

 

بهترین روانشناس اصفهان (1)

 

شناخت بهترین روانشناس‌های اصفهان

معمولا افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، همیشه دغدغه‌ی پیدا کردن روانشناس خوب را دارند. شناخت بهترین روانشناس اصفهان شاید کار سختی به نظر برسد اما با بررسی ویژگی‌های بالا می‌توانید در انتخاب روانشناس بهتر عمل کنید. سایت‌هایی در حوزه سلامت و خدمات پزشکی در ایران وجود دارند که به بیماران کمک می‌کنند تا روانشناسان خوب را بشناسند. وبسایت‌ها به بیماران کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به روانشناس هر منطقه دسترسی پیدا کنند.

 

بهترین روانشناس اصفهان (2)

 

پلتفرم پزشک خوب معرفی‌کننده روانشناس اصفهان!

وبسایت پزشک خوب بستری مناسب در حوزه روانشناسی، روانپزشکی و پزشکی به همه‌ی افراد در سراسر ایران کمک می‌کند تا برای درمان بیماری خود در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی کنند. اگر شما هم به دنبال روانشناس اصفهان هستید با مراجعه به پزشک خوب به راحتی می‌توانید صفحه هر متخصص که شامل آدرس، تحصیلات، حوزه‌های کاری، نظرات مراجعه کنندگان و … را بررسی کنید و در نهایت رزرو خود را نهایی کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.