معمولاً افرادی که تصمیم به خرید مبلمان اداری می گیرند، دوست دارند بدانند چه تنوعی از محصول پیش روی آن ها قرار دارد. یا اینکه دقیقاً چند نوع مبلمان اداری وجود دارد؟ به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در یک دسته بندی کلی، انواع مختلف مبلمان های اداری را معرفی کنیم.

انواع مختلف مبلمان اداری

بسیاری از افراد تصور می کنند مبلمان اداری محدود به میز و صندلی اداری می شود. این در حالیست که مبلمان های اداری انواع مختلفی داشته و کارکردهای متفاوتی دارند. انواع پارتیشن اداری، کتابخانه و فایلینگ، میز و صندلی و مبل اداری جزوی از مبلمان های اداری به شمار می روند.

یک محیط کاری برای داشتن پتانسیل لازم در انجام فعالیت های اداری، نیاز به عموم این مبلمان ها دارد. اما معمولاً بسیاری از مدیران از خرید برخی مبلمان ها به جهت نداشتن بودجه کافی و یا فضای مناسب، صرف نظر می کنند. برای مثال قید خرید مبل اداری و یا کتابخانه را می زنند.

اما این تنها روش دسته بندی مبلمان های اداری نیست. می توان ملزومات اداری را بر اساس متریال به کار رفته در آنان، سبک طراحی و همچنین نوع کارکرد آن ها نیز دسته بندی نمود. با این دسته بندی ساده می توانیم خیلی سریع به هدف نهایی خود از خرید مبلمان اداری برسیم و بهترین گزینه را برای دفتر کار خود خریداری کنیم. در ادامه به توضیح مفصل هر یک از این دسته بندی ها می پردازیم.

 

چند نوع مبلمان اداری وجود دارد (2)

 

انواع مبلمان اداری بر اساس سبک طراحی

رایج ترین روش برای دسته بندی مبلمان اداری، تقسیم آنان بر اساس سبک طراحی و ساخت است. در این حالت با موارد زیر روبرو می شویم.

1.مبلمان اداری کلاسیک

یکی از محبوب ترین انواع مبلمان های اداری که رد پای آن را در بسیاری از دفاتر کاری می بینید، مبلمان اداری کلاسیک و سنتی است. این دسته از مبلمان ها دارای ظاهری فاخر و با شکوه هستند و از هارمونی رنگ های گرم و تیره پشتیبانی می کنند. مبلمان های کلاسیک به جهت استفاده از متریال های ارزشمندی همچون چرم و چوب، ارزش و قیمت بالایی دارند.

2.مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن که به تازگی محبوب و ترند شده اند، از دیگر سبک های طراحی مبلمان اداری هستند. در طراحی و ساخت این نوع مبلمان ها از فرم ها و طرح های انتزاعی استفاده می شود. محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد اما عمدتاً مبلمان های مدرن و مینیمال در رنگ های روشن و یا خنثی تولید می شوند. برخلاف مبلمان های کلاسیک، نمونه های مدرن به جهت استفاده از متریال های ارزان قیمت شیشه، فلز، مصنوعات پلاستیکی، چوب های ساده و پارچه، قیمت کمتری دارند. استفاده از این مبلمان ها بهترین گزینه برای کسب و کار های نوپا و خلاقانه است.

3.مبلمان اداری نئوکلاسیک

در مبلمان اداری نئوکلاسیک ترکیب ماهرانه ای از سبک کلاسیک و مدرن دیده می شود. این نوع مبلمان ها به اندازه نمونه های کلاسیک فاخر و سلطنتی نیستند. اما به اندازه مبلمان های مدرن نیز ساده و مینیمال هم نیستند. در ظاهر این مبلمان ها شباهت بسیاری با سبک کلاسیک دارند، اما محدودیت های آن را کنار زده اند. برای مثال به جای استفاده از هارمونی رنگ های تیره، در رنگبندی روشن و یا خنثی ساخته شده اند. همچنین استفاده بیش از حد از المان های تزئینی را کنار زده و به طرح های برجسته نسبتاً ساده روی آورده اند.

 

چند نوع مبلمان اداری وجود دارد (3)

 

انواع مبلمان اداری بر اساس جنس مواد اولیه

در یک دسته بندی دیگر می توان تنوع گسترده ای که در مبلمان های اداری وجود دارد را بر اساس جنس ماده اولیه آنان تقسیم بندی کرد. به راحتی می توانید انواع این مبلمان را در بورس مبلمان اداری تهران پیدا کرده و خریداری کنید.

·مبلمان اداری چوبی

رایج ترین انواع مبلمان اداری هستند که در انواع سبک های مدرن و کلاسیک ساخته می شوند. مبلمان های چوبی بسته به کیفیت چوب به کاررفته در آنان قیمت گذاری می شوند.

·مبلمان اداری چرمی

گران قیمت ترین انواع مبلمان اداری، نمونه هایی هستند که از ترکیب متریال چرم و چوب ساخته شده اند. اما به کارگیری فرآورده های چوبی و چرم مصنوعی منجر به تنوع قیمت در این دسته از مبلمان ها نیز شده است.

·مبلمان اداری شیشه ای

به طور مشخص هیچگاه مبل و صندلی اداری به طور کامل از شیشه ساخته نمی شود. اما امروزه بسیاری از میزهای اداری به شکل تمام شیشه ساخته می شوند. شیشه به کار رفته در این مبلمان اداری از نوع شیشه ضخیم سکوریت است که قابلیت تحمل وزن و فشار بالا را دارد. این نوع مبلمان های اداری ظاهری مدرن و خلاقانه داشته و در ترکیب با سایر عناصر مدرن به کار می روند.

 

چند نوع مبلمان اداری وجود دارد (1)

 

·مبلمان اداری پارچه ای

بهترین مبلمان اداری دفتری را می توان در نمونه های پارچه ای دید. این دسته از مبلمان ها در قسمت رویه به پارچه های مقاوم و قابل شستشو مجهز می شوند. احتمالاً در بخش های دیگر از متریال هایی همچون چوب و یا فلز استفاده می شود.

·مبلمان ادرای فلزی

مبلمان های فلزی از دیگر انواع مبلمان های اداری هستند که مقاومت بی نظیری در برابر آسیب های محیطی دارند. این نوع مبلمان ها نیز در بخش رویه به سایر متریال ها مجهز می شوند اما در اسکلت و چارچوب اصلی از فلز مقاوم ساخته می شوند.

انواع مبلمان ادرای بر اساس کارکرد در محیط

در آخر می توانیم مبلمان های اداری را بر اساس کارکردی که در دفاتر کاری دارند، تقسیم بندی کنیم. در این صورت با موارد زیر روبرو می شویم.

  1. میز و صندلی اداری کارمندی
  2. مبل اداری مخصوص پذیرایی
  3. کاناپه اداری
  4. میز و صندلی مدیریت
  5. میز و صندلی اتاق کنفرانس
  6. میز و صندلی منشی
  7. و ...

نتیجه گیری

کارکرد موثر مبلمان اداری در دفاتر کاری موجب شده تا تنوع قابل توجهی از آن ها روی کار بیاید. بر همین اساس می توانیم انواع مبلمان ها را در دسته بندی های مختلف جای دهیم. اما به طور معمول این نوع تجهیزات اداری بر اساس سبک طراحی، کارکرد در محیط و همچنین متریال اولیه تقسیم بندی می شوند.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.